رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ابتلای ۳۶ هزار و ۱۷۹ نفر در این استان به کرونا به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ابتلای ۳۶ هزار و ۱۷۹ نفر در این استان به کرونا به ثبت رسیده است.

او افزود: همچنین طی این مدت ۱۰۱ هزار ۹۲۴ نمونه گیری برای تشخیص ابتلای مراجعین به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستان‌های استان انجام شده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳۸ بیمار با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۱۱۲ بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

او ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۳۴۸ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۵۸ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

شیرانی گفت: هم اکنون ۵۱۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۴۳۱ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

او با ابراز تاسف از اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شد، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را ۸۸۷ نفر اعلام کرد.

شیرانی در پایان با بیان اینکه هم اکنون ۶۴ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند بر لزوم تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید نمود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.