در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توصیه‌های هواشناسی به کشاورزان در سراسر کشور /نوغانداران تجهیزات کار خود را برپا کنند+فیلم

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: نوغانداران در استان گیلان از هم اکنون به فکر تجهیز وسایل لازم برای نوغانداری باشند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در چند روز آینده در مناطق شمال غرب کشور یعنی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، قسمت‌هایی از سواحل دریای خزر و زاگرس (از زاگرس شمالی تا زاگرس جنوبی) بارش پراکنده همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه در مناطق مرکزی و جنوب شرق کشور امکان وزش باد شدید وجود دارد، افزود: گلخانه داران کرمانی یزدی و اصفهانی برای ترمیم و محافظت از سازه‌های گلخانه‌ای اقدامات لازم را انجام دهند.

او ادامه داد:با توجه به افزایش دما در مناطق جنوبی‌تر کشور مرغداران برای کاهش تلفات طیور تهویه مناسب در سالن پرورش را انجام دهند.

او با ذکر نکاتی به کشاورزان در استان‌های گیلان و مازندران گفت:این روز‌ها در دو استان گیلان و مازندران باد گرم می‌وزد، کشاورزان حتما هوادهی در خزانه‌ها را انجام دهند.همچنین نوغانداران در استان گیلان از هم اکنون به فکر تجهیز وسایل لازم برای نوغانداری باشند.

مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی کشور در پایان گفت: در مناطق شرقی کشور پدیده جوی خاصی پیش بینی نشده است کشاورزان طبق معمول عملیات زراعی و باغی را انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی ، کشاورزی ، زراعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار