راه اندازی کارخانه پسماند صنعتی درداشلی برون

مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: کارخانه پسماند صنعتی در داشلی برون گنبد راه اندازی می‌شود.

 محمدرضا کنعانی، مدیرکل محیط زیست استان گلستان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان گفت: اقدامات متعددی در حوزه پسماند در استان صورت گرفته که می‌تواند به وضعیت زمین پاک کمک کند.

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: دو سایت در شرق و غرب استان مکان یابی شد که پسماند‌های شهری و روستایی استان را جمع آوری کرده و به این مکان‌ها انتفال داده می‌شود.

او با اشاره به اینکه این سایت‌های پسماند در شهرستان آزادشهر و دیگری در تپه‌های منگالی در شمال آق قلا جانمایی شد، ادامه داد: پس از حمل پسماند‌ها عملیات تفکیک زباله در کارخانجات پردازش صورت می‌گیرد و مواد عالی پسماند برای کود کمپوست استفاده می‌شود.

کنعانی گفت: پسماند‌های عفونی و غیر عفونی پس از جمع آوری در مراکز درمانی توسط دستگاه‌های بی خطر ضد عفونی و سپس به سایت‌های پسماند آق قلا و گنبد انتقال داده می‌شود.

او افزود: در حال حاضر پسماند‌های صنعتی استان به مراکز مجاز در دیگر استان‌ها انتقال داده می‌شود.

کنعانی گفت: برای راه اندازی سایت مدیریت پسماند صنعتی پیگیری‌هایی انجام و مجوزات اخذ شد و این سایت در مکان سه راهی داشلی برون راه اندازی می‌شود.

او در پایان گفت: به مناسبت روز زمین پاک فعالیت‌هایی مانند پاک سازی محیط به صورت نمادین در تمامی شهرستان‌های استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام می‌شود که این کار با هدف ارتقا فرهنگ محیط زیست اجرایی می‌شود.

امروز روز جهانی زمین پاک است.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.