رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: با وجود همراهی ۹۰ درصدی اصناف و بازاریان استان با محدودیت های کرونایی همچنان جای خالی حمایت مسئولین از اصناف احساس می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، علیزاده رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: با تمام مشکلاتی که اصناف داشتند طبق آمار ارائه شده ۹۰ درصد اصناف و بازاریان استان و ۸۵ درصد در مرکز استان تعطیل بوده و مطابق با محدودیت ها عمل کرده اند.

او افزود: طبق آمار ستاد ملی کرونا، اصناف در کل کشور با رعایت محدودیت های مربوط به مشاغل ۱۵ درصد در جلوگیری از شیوع کرونا موثر بوده و ۸۵ درصد دیگر مربوط به رعایت محدودیت ها توسط سازمان ها و نهاد های دیگر است.

علیزاده اظهار کرد: در جلوگیری از شیوع کرونا تنها اصناف نباید محدودیت‌ها را رعایت کنند و نهاد‌ها و سازمان‌های دیگر نیز برای قطع زنجیره انتقال کرونا باید محدودیت‌هایی برای فعالیت داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با توجه به همکاری اصناف تصریح کرد: اگر سالن‌های ورزشی، ادارات، بانک ها، بازار روز ها، مطب پزشکان، فروشگاه‌های زنجیره ای، داروخانه‌ها و سایر سازمان‌ها و نهاد همکاری نکنند و همچون اصناف پای کار نباشند، با ادامه تعطیلی اصناف و بازاریان، ولی بدون محدودیت فعالیت برای سایر نهاد‌ها تاثیر زیادی در قطع زنجیره انتقال کرونا نخواهد داشت.

او بیان کرد: در قبال همکاری اصناف و تعطیلی دو هفته‌ای مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ ولی هیچ گونه تسهیلات یا بسته حمایتی تا کنون برای اصناف در نظر گرفته نشده است.

علیزاده اظهار کرد: با ادامه داشتن این روند و اجرای محدودیت‌ها، برای اصناف مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌های زیادی به وجود خواهد آمد و با دستور کار قرار دادن کمک به اصناف برای جبران تعطیلی‌هایی که داشته اند می‌توان از به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
مطلب درستی ست