طبق آخرین ارزیابی انجام شده ۸۴ درصد مراکز تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی و مکان عمومی استان همدان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند.

لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: بازرسی از ادارات و سازمان‌ها، پلیس + ۱۰، دفاتر پیشخوان دولت، اماکن متبرکه و مساجد، پایانه‌های مسافربری برون شهری و درون شهری، بانک‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی، بیمارستان ها، داروخانه ها، مطب ها، آرامستان‌های شهری و روستایی، مراکز خدمات بیمه، پاساژ‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به شکل هفتگی انجام می‌شود.

او با اشاره به بازرسی‌های انجام شده گفت: از تاریخ ۲۶ فروردین ماه تا ۳ اردیبهشت ماه امسال بازرسی از ۲۳ بیمارستان انجام شد که ۹۶ درصد بهداشت و حفاظت فردی را رعایت کرده بودند و بازرسی از مراکز اقامتی ۲۰ مورد که ۹۳ درصد بهداشت و حفاظت فردی را طبق شیوه نامه‌های بهداشتی انجام داده بودند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همچنین از پایانه مسافربری برون و درون شهری موجود در استان هفت مورد بازرسی شد که ۸۶ درصد آن‌ها دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند.

رفعتی یادآور شد: یک هزار و ۵۱۰ مسجد و مکان‌ متبرکه در این استان وجود دارد که با ۸۰ مورد بازدید، مشخص شد ۹۰ درصد آن‌ها به شیوه نامه‌های بهداشتی توجه دارند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تعداد بازرسی‌های انجام شده از مکان‌های عمومی ۶۰۷۷ مورد بوده است که ۸۴ درصد بهداشت و حفاظت فردی، ۷۵ درصد فاصله گذاری اجتماعی و ۷۶ درصد هم از ماسک استفاده کرده بودند.

رفعتی ادامه داد: از بازرسی‌های انجام شده ۶۹ مکان عمومی متخلف به علت عدم شیوه نامه‌های بهداشتی پلمب شد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۱۲ نانوایی، ۲ رستوران، ۱۰ خواربار فروشی و ۴۵ مرکز و مکان‌ متخلف که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند پلمب شدند.

رفعتی اضافه کرد: ۹۹۷ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی نیز به علت بی توجهی به اخطار‌های انجام شده از طریق مرکز بهداشت به مرجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار