شیرابه‌ زباله‌ها آب و خاک بوشهر را آلوده کرده است

مسئول پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت:شیرابه حاصل از انباشت پسماند‌های شهری و روستایی استان خاک و منابع آب‌ را آلوده کرده است.

مصطفی رشیدی مسئول پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: استان بوشهر با توجه به اینکه قطب انرژی کشور و از مناطق نفت و گاز خیز و استراتژیک محسوب می‌شود به ناچار محیط زیست پیرامونی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

او ادامه داد: می‌توان گفت با تمهیدات صورت گرفته، پایش کارشناسان محیط زیست و اجرای قوانین تا حدود زیادی آلودگی زمین ناشی از این فعالیت‌ها کاهش یافته است.

این مقام مسئول افزود: به دلیل نبود مدیریت صحیح و اصولی دفن پسماند در شهر‌ها و روستا‌های استان شاهد نفوذ شیرابه حاصل از انباشت پسماند‌ها در محل دفن هستیم که این امر علاوه بر آلودگی خاک موجب آلودگی آب‌های زیرزمینی نیز شده است.

رشیدی عنوان کرد: علاوه بر شیرابه‌های تولیدی ناشی از پسماند‌های شهری، صنایع مستقر در استان نیز پسماند‌های ویژه و صنعتی تولید می‌کنند که تلاش می‌شود با مدیریت و نظارت سازمان محیط زیست این پسماندها بازیافت و امحاء شوند تا از آلودگی و تخریب محیط زیست جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: هر کس به هر نحو  ملاحظات زیست محیطی را رعایت نکند در واقع باعث تخریب و آلوده کردن محیط زیست و زمین می‌شود.

مسئول پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: استقرار صنایع به منظور بهره وری حداکثری از منابع بدون رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی موجب خسارت‌های جبران ناپدیر به زمین و در نهایت محیط زیست پیرامونی می‌شود.

رشیدی افزود: زمین در واقع به عنوان یک بستر مهم و اساسی فعالیت‌های صنایع کشاورزی و دامداری محسوب می‌شود که ارتباط مستقیم با تغذیه افراد جامعه دارد، بنابراین هرگونه آلایندگی امنیت غذایی افراد جامعه را با خطر جدی مواجه می‌کند و همچنین باعث کاهش زاد و ولد حیات وحش و در نهایت انقراض تدریجی حیات وحش می‌شود.

او عنوان کرد: همه افراد دلسوز و دوستدار محیط زیست احساس مسئولانه تری به این امانت الهی داشته باشند و با زمین مهربان باشند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.