استاندار اردبیل گفت: سرمایه گذاری گردشگری در محدوده دریاچه گیلارلو شهر گرمی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان گرمی گفت: دریاچه گیلارلو در یک منطقه منحصر به فرد واقع شده و در آینده به نگین گردشگری شهر گرمی تبدیل می‌شود و سرمایه گذاری گردشگری در محدوده این دریاچه اتفاق می‌افتد.

او افزود: دریاچه گیلارلو در محدوده شهر گرمی واقع شده و زیرسازی رینگ اطراف این دریاچه به اتمام رسیده و به زودی آسفالت ریزی این رینگ انجام می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه آسفالت اطراف دریاچه به طول ۴ کیلومتر از سوی اداره کل راه و شهرسازی به پیمان سپرده می‌شود، افزود: اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان برای آسفالت اطراف این دریاچه هزینه می‌شود که برای پیاده روی مردم شهر گرمی و مسافران تابستانی محلی بسیار مناسب خواهد بود.

بهنام جو تصریح کرد: علاوه بر آن روشنایی اطراف دریاچه و نصب دستگاه‌های بازی در دستور کار قرار دارد تا مردم منطقه بتوانند در این هوای مناسب آرامش خوبی در کنار خانواده‌های خود تجربه کنند.

او با اشاره به اینکه دریاچه گیلارلو یک تفرجگاه خوب برای مسافران و مردم گرمی خواهد بود، افزود: اقدامات اولیه طراحی و جانمایی هتل سه ستاره در محدوده این دریاچه انجام شده و به محض تملک اراضی، اجرای آن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در محور اصلی اردبیل تا گرمی کارگاه‌های راه سازی فعال هستند و ۵ کیلومتر از وردی شهر گرمی ۴ بانده شده تا هفته دولت آسفالت ریزی می‌شود.

بهنام جو گفت: سال گذشته عملیات اجرایی ۴ بانده کردن از گرمی به سمت بیله سوار آغاز شده و کل مسیر به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار شده است سختی‌های بسیاری در این مسیر از قبیل تملک اراضی و جابه جایی تاسیسات که ۷۰ درصد این اقدامات در طول چند ماه اتفاق افتاده است.

او با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی برای کاهش بروکراسی همکاری خوبی داشته اند افزود: شرکت برق، مخابرات، سازمان جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و شرکت گاز همکاری‌های لازم را جهت بازگشایی مسیر انجام داده اند و فرمانداران گرمی و بیله سوار به عنوان نمایندگان دولت در منطقه برای بازگشایی کامل مسیر تلاش می‌کنند.

استاندار اردبیل اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری طبق برنامه ریزی‌های انجام شده و با تامین اعتبار مناسب از سمت گرمی به سمت بیله سوار ۱۲کیلومتر از مسیر را ۴ بانده کرده و در اختیار مردم منطقه قرار دهیم.

بهنام جو همچنین در بازدید از محل کانال کشی روستای دام دام جا اظهار کرد: این کانال با همکاری اهالی و تامین اعتبار حداقل ۶۰۰ میلیون تومان لایه روبی می‌شود و با افزایش دبی آب موجود، آب شرب سالم و پایدار و بخشی از آب کشاورزی اهالی این روستا تامین خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.