۲۰۰ کیلوگرم گوشت چرخ‌کرده منجمد و فاسد از یک رستوران بین راهی در جاده نیشابور- سبزوار کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی سلیمانی رئیس دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: پیرو گزارش مردمی مبنی بر نگهداری گوشت فاسد در یکی از رستوران‌ها با هماهنگی دادستان نیشابور و همراهی اکیپ بازرسی از اماکن بازرسان این اداره به محل اعلام شده مراجعه کردند.

او افزود: در این بازرسی محموله مورد نظر را که منجمد و مدتی از نگهداری آن گذشته بود ضبط و با تنظیم صورتجلسه معدوم شد. همچنین در این بازدید مقدار ۱۵۰ کیلوگرم گوشت گوساله نیز مشاهده شد که پس از بررسی وضعیت ارگانو لیپتیکی مشخص شد که سالم است و قابلیت مصرف دارد.

رئیس دامپزشکی شهرستان نیشابور ادامه داد: صاحب رستوران ادعا کرده به علت شرایط بیماری کرونا و کاهش مشتریان نتوانستم این گوشت‌های چرخ‌کرده را به مصرف برسانم و در یخچال‌ها مانده است.


بیشتر بخوانید



 سلیمانی بیان کرد: رستوران‌ها و تالار‌ها حتما گوشت و مواد پروتئینی برای طبخ غذا را از مراکز مجاز تهیه و در هنگام نگهداری مواد پروتئینی در یخچال یا سردخانه چیدمان طوری باشد که امکان نفوذ برودت و هوای سرد به بین بسته‌های گوشت و محموله هاحفظ شود و حتی المقدور از نگهداری مقدار زیاد گوشت چرخ کرده منجمد فله خودداری کنند.

او تصریح کرد: شهروندان در صورت هرگونه مشاهده تخلف مربوط به تولید، حمل، نگهداری و عرضه مواد پروتئینی به تلفن ۴۳۳۳۰۰۴۲ اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام//ر. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.