مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت : خیرین مدرسه ساز این استان ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ کمک کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرزبان نظری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اشاره به کمک ۵۰۰ میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه در سال ۹۹ گفت : پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری آبان ماه ۹۶، ۷۸ مدرسه در این استان آسیب دیده که با همت خیرین تاکنون تعداد ۲۹۲ پروژه با یک هزار و ۲۲۱ کلاس درس با اعتباری بیش از یک صد و ۵۵ میلیارد تومان کمک خیری و یک صد و ۹۵ میلیارد تومان کمک دولتی ساخته شده است.

او با بیان اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲۱ متر مربع است، گفت : در استان کرمانشاه تا پیش از وقوع زلزله میانگین سرانه فضای آموزشی ۵.۷ متر مربع بوده که پس از بازسازی مدارس مناطق زلزله زده میانگین سرانه فضای آموزشی این استان با افزایش ۰.۷۱ متر مربع به ۶.۴۱ متر مربع رسید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه افزود: از آبان ماه سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۹ با همت خیرین و بخش دولتی در مدت زمان حدود یک هزار و ۲۰۰ روز پس از زلزله بزرگ استان کرمانشاه یک هزار و ۲۲۱ کلاس درس با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان، که یک صد و ۵۵ میلیارد تومان خیری و یک صد و ۹۵ میلیارد تومان دولتی ساخته شده و این یعنی در یک هزار و ۲۰۰ روز پس از زلزله، هر روز بیش از یک کلاس درس در استان کرمانشاه ساخته شده است.

او عامل تأثیرگذار در این موفقیت مشارکت و همدلی بین اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه دانست.

نظری به تشریح پروژه‌های افتتاحی دهه مبارک فجر سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ با حضور معاون اول رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس متقارن با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، آئین افتتاح ۳۰ پروژه آموزشی و ورزشی در قالب ۲۹ باب مدرسه و یک استخر دانش آموزی سرپوشیده با یک صد و ۴۸ کلاس درس و زیربنای ۱۶ هزار و ۹۲۳ متر مربع از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکتی با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال صورت گرفت که از این تعداد ۱۴ فضای آموزشی و ورزشی با ۷۹ کلاس درس و زیربنای ۹ هزار و ۵۹۵ متر مربع و ۳۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین مدرسه ساز در مناطق زلزله زده به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه به تشریح اقدامات احداث، تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس در سال ۱۳۹۹ پرداخت و گفت: تعداد ۵۹ پروژه آموزشی با ۳۰۸ کلاس درس و زیربنای ۳۲ هزار و ۹۷۹ متر مربع با اعتباری بیش از ۹۴۲ هزار و ۱۷۸ میلیون ریال احداث، تخریب، بازسازی و مقاوم سازی شده است.

نظری افزود: از ابتدای طرح استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس در سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۸ تعداد یک هزار و ۳۴۱ مدرسه با ۴ هزار و ۹۲۷ کلاس درس با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان استاندارد سازی شد.

او گفت: از سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۲۱ مدرسه با یک هزار و ۵۲۴ کلاس درس با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجرا است، با اجرای این تعداد تمامی مدارس سطح استان کرمانشاه به سیستم گرمایشی استاندارد و ایمن مجهز خواهند شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.