آقازاده از برگزاری مراسم شب‌های قدر در استان مرکزی به صورت مشروط خبر داد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مراسم شب‌های قدر در استان مرکزی به مدت ۲ ساعت در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

آقازاده با اشاره به لغو محدودیت تردد شبانه در لیالی قدر افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا برای تسهیل درتردد عزاداران و شب زنده داران محدودیت تردد شبانه فقط در لیالی پرفیض قدر لغو می‌شود.

او با اشاره به بازنگری در تعطیلی اصناف گروه‌های دو سه و چهار استان مرکزی تا اواسط هفته اضافه کرد: اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان مرکزی یک هفته زودتر از سراسر کشور آغاز شده است.


استاندار مرکزی با بیان اینکه از اتاق اصناف خواستیم پیشنهاد‌های خود برای این بازنگری را ارائه دهد بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی اصناف برای بازنگری در تعطیلی‌ها و بازگشایی احتمالی براساس پیشنهاد اتاق اصناف تا اواسط هفته تصمیم گیری خواهد شد.

او از بررسی پیشنهادات برای اختصاص بسته‌های حمایت اقتصادی از اصناف در ستاد ملی مقابله با کرونا خبر دادو گفت: در صورت تصویب طرح‌های حمایتی هفته آینده این طرح‌ها ابلاغ و اطلاع رسانی خواهد شد.

آقازاده کاهش رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در استان مرکزی و عادی انگاری کرونا را خطرناک دانست و افزود: رعایت دستورالعمل‌ها در استان با کاهش ۲۰ درصدی به حدود ۵۵ درصد رسیده که این موضوع خطر افزایش آمار ابتلا را بیشتر کرده است.

او ادامه داد: آمارابتلا و بستری کرونا در استان مرکزی به تثبیت شکننده‌ای رسیده، اما آمار مرگ ناشی از کرونا در هفته گذشته رشد ۸۰ درصدی نسبت به هفته قبل آن داشته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار