رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: منافع ملی ایجاب می‌کند شرکت‌های خارجی در راستای برنامه‌های تقویت تولید ملی ما عمل کنند و سرمایه‌گذاری درازمدت و صادرات محور داشته باشند.

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با یادآوری اینکه ظرفیت داخلی صنایع کشور نباید معطل مذاکرات با خارجی‌ها شود، گفت: منافع ملی ایجاب می‌کند شرکت‌های خارجی که با نتیجه بخش بودن مذاکرات به داخل کشور هجوم می‌آورند، در راستای برنامه‌های تقویت تولید ملی ما عمل کنند و سرمایه‌گذاری درازمدت و صادرات محور داشته باشند.

وی تاکید کرد: شرکت‌های خارجی در صورت ورود به کشور باید به شرکت‌های داخلی متصل شوند و وقتی بازار ما در اختیارشان قرار بگیرد، آن‌ها نیز باید بازارشان را در اختیار ما قرار دهند تا صادرات داشته باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دولت باید سیاست‌ها و مقرراتش را در این مسیر تنظیم کند، یادآوری کرد که در صورت نیاز به وجود قانون پارلمان کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما اکنون در حال مذاکره با خارجی‌ها هستیم و اگر نتیجه آن برداشتن تحریم‌ها باشد، واردات آغاز می‌شود و شرکت‌های خارجی برای مشارکت و تولید داخل کشور ایران حاضر خواهند شد.

اکبری تالارپشتی اظهار کرد: زمان حضورم در وزارت نفت پس از امضای برجام خارجی‌ها برای سرمایه گذاری به ایران هجوم آوردند. اما حضورشان برای بازار داخل و مردم اطمینان بخش نیست و هر وقت می‌خواهند، می‌روند. این اتفاق برای صنایع نساجی، لوازم خانگی، خودروسازی مانند پژو و... رخ داد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدم شرکت‌های داخلی به بهترین شکل برای ارتقای کیفیت تولید و میزان آن عمل کردند. از سال ۹۶، ممنوعیت واردات به نفع شرکت‌های داخلی شد که اکنون حتی برخی از آن‌ها صادرات می‌کنند و در چند قلم لوازم خانگی بیش از نیاز تولید دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالا دعا کن بیان شرط و شروط طلبت
آخرین اخبار