علی صالح نساج از اتصال بیش از 93 درصد روستاهای استان خوزستان به اینترنت خبر داد.

علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شهرستان هندیجان دارای 42 روستا دارای سکنه است که 26 روستای این شهرستان بالای 20 خانوار دارد و با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام شده تعدادی از این روستاها تحت پوشش اینترنت های وب یا همراه قرار گرفتند. از 42 روستایی که وجود دارد  32 روستای این استان از قبل تحت پوشش اینترنت های وب بودند که در همین راستا سعی کردیم رومینگ دیتای این اینترنت را با اپراتورهای همراه‌اول و ایرانسل ایجاد کنیم.  با توجه به برنامه ششم توسعه و برنامه ریزی که انجام شده از تعداد 26 روستایی که بالای 20 خانوار بودند تاکنون تعداد 17 روستا دارای پوشش اینترنت همراه قرار گرفتند و مابقی در نیمه اول امسال از طریق اینترنت همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

توسعه شبکه فیبر نوری

صالح نساج افزود: از دیگر فعالیت‌هایی که در شهرستان هندیجان صورت گرفته است می‌توان به توسعه شبکه فیبر نوری که به طول 55 کیلومتر است اشاره کرد که به عنوان پشتیبان برای شهرستان هندیجان تلقی می‌شود ، چرا که اگر مسیر اصلی فیبر نوری در این شهرستان قطع شد بتوانیم از مسیر پشتیبانی که از سمت امیدیه یا بهبهان برای آن شهرستان در نظر گرفته‌ایم ارتباطات پایدار را برای آن شهرستان داشته باشیم.

صالح نساج در ادامه گفت: هرکدام از این روستاهایی که یک اپراتور بحث پوشش اینترنت همراهشان را داشته باشد قابلیت این را دارند که از طریق رومینگ، استفاده از آن سایت را برای دیگر اپراتورهای مورد استفاده مردم آن منطقه فراهم کند.

صالح نساج بیان کرد: از محل اعتبارات uso که توسط وزارت ارتباطات برای استان خوزستان در نظر گرفته شده، برنامه ریزی‌ها به این صورت است که 440 کیلومتر فیبر نوری برای توسعه شهرستان‌های استان در مسیرهای روستایی درنظر گرفته شده که بخشی از این پروژه انجام شده و بخش دیگر در حال انجام است که امیدواریم در برنامه سال 1400 بتوانیم این مهم را تکمیل کنیم.  در ادامه تکمیل توسعه فیبر نوری این ظرفیت ایجاد می‌شود، سایت‌هایی که از طریق رادیو لینک ارتباطاتشان برقرار شود با کیفیت بهتری از طریق همان فیبر نوری که برای روستاییان کشیده شده می‌توانند ارتباط برقرار کنند.

صالح نساج در پایان افزود: با توجه به تعهدی که داشتیم باید 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار را به اینترنت پرسرعت متصل می‌کردیم که با برنامه‌ریزی‌هایی که تاکنون انجام شده تعداد روستاهایی که از پوشش اینترنت همراه در استان خوزستان برخوردار شدند 87درصد بوده است. همچنین با توجه به روستاهای بالای 20 خانواری که در استان داریم حداقل 93 درصد روستاهای ما دارای یک شبکه ارتباطی هستند که توسط مخابرات یا سایر اپراتورهای ارتباطی این خدمات به مردم عزیزمان ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.