در آیین معرفی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور، نیشابور و قوچان جزء شهرهای خلاق ادبیات و موسیقی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم مطاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان گفت: در آیین معرفی اولین دوره شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر با حضور دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، قوچان به عنوان شهر خلاق موسیقی در شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور انتخاب شد.

او افزود: این شهر‌ها در ۹ گروه، موسیقی، ادبیات، سینما، هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، صنایع دستی، مد و لباس، چاپ و بسته بندی و رسانه و مطبوعات دسته بندی شده که از خراسان رضوی، شهرستان قوچان در زمینه موسیقی و مشهد مقدس در زمینه رسانه و مطبوعات و شهر‌های نیشابور و تربت حیدریه در زمینه ادبیات دراین شبکه انتخاب شدند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان ادامه داد: در مجموع ۱۴۲ شهر به مرحله نیمه نهایی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر رسیدند، از این میان ۶۰ شهر با عنوان شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر شناخته شدند، این شهر‌ها شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر را تشکیل دادند.

انتخاب نیشابور به عنوان شهرخلاق ادبیات کشور

علیرضا سیدآبادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: این شهر‌ها در ۹ گروه، موسیقی، ادبیات، سینما، هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، صنایع دستی، مد و لباس، چاپ و بسته بندی و رسانه و مطبوعات دسته بندی شده اند.

او افزود: نیشابور و تربت حیدریه در خراسان رضوی در کنار شهر‌هایی از استان‌های بوشهر، گیلان، خوزستان، زنجان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان به عنوان شهر خلاق در زمینه ادبیات در این شبکه انتخاب شدند.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۳۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
موسیقی قوچان سراد همه موسیقی های سنتی استانه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه عالی که دوتا از شهرهای استانمون جز شهرهای خلاق انتخاب شدند