رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ترزیق واکسن بیش از ۱۷ هزار و ۶۹۹ سالمند بالای ۸۰ سال در استان زنجان از این هفته آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عصر دیروز یکشنبه در ستاد کرونا از روند افزایشی بیماری کرونا در استان زنجان خبر داد و گفت: تعداد بستری‌ها و پی سی آر مثبت‌های کرونا در استان زنجان همچنان روند صعودی دارد.

او افزود: مردم باید بر این امر اذعان داشته باشند که تنها راه قطع زنجیره کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به ثبت‌نام دریافت واکسن کوبایی و ایرانی از طریق فراخوان اشاره کرد و گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمایش شرکت خواهند کرد و کار آزمایی بالینی واکسن کوبایی و ایرانی طبق برنامه‌ریزی های انجام شده ۹ اردیبهشت ماه در زنجان آغاز  خواهد شد.

قزلباش  ادامه داد:  ۱۱ تا ۱۵ درصد افرادی که یک بار گرفتار کرونا شده اند دوباره  به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند.

او به برگزاری مراسم در شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شب‌های قدر مورد تأکید ما بوده و نظارت‌ها  از سوی مردم، اصناف و تیم‌های مشخص شده انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ترزیق واکسن بیش از ۱۷ هزار و ۶۹۹ سالمند بالای ۸۰ سال در استان زنجان از این هفته آغاز می‌شود و تمهیدات لازم برای انجام این کار انجام شده است، افزود: واکسن کوبایی و ایرانی برای افراد ۱۸ تا ۸۰ سال و ۲۰ تا ۶۵ سال ترزیق خواهد شد.

قزلباش  به ورود کرونای هندی اشاره کرد و گفت: ورود انواع ویروس‌های جهش یافته وجود دارد و ویروس هندی با سرعت بیشتری می‌تواند از ویروس‌های انگلیسی و چینی وارد ایران شود و تنها راه برون رفت از تمام بیماری‌ها رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.