استاندار زنجان گفت: میزان پی سی آر مثبت کرونایی‌ها در استان زنجان نسبت به هفته چهارم فروردین امسال ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان عصر دیروز یکشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه افزایش میزان پی سی آر مثبت در استان زنجان نشان از آلودگی بیش از حد دارد، گفت: تعداد افراد پی سی آر مثبت در تمامی مناطق استان زنجان به ویژه در شهر‌ستان های ماهنشان و خدابنده غوغا کرده است.

او بابیان اینکه در پیک چهارم افرادی که تست پی سی آر آن ها مثبت شده در وضعیت بدی قرار دارند، افزود: میزان پی سی آر مثبت کرونایی‌ها نیز در استان زنجان نسبت به هفته چهارم فروردین امسال ۲۱ درصد افزایش یافته و به عبارتی میانگین استانی از ۴۱ درصد به ۶۲ درصد رسیده که بسیار نگران کننده است.

استاندار زنجان به لزوم بهره گیری از اماکن مورد نیاز برای انجام واکسیناسیون کرونایی استان زنجان تأکید کرد و ادامه داد: در این خصوص نباید ذره ای  تعلل کرد.


او با اشاره به اینکه رانندگان خودرو‌های پلاک مخدوش استان زنجان در محدودیت‌های کرونایی مرتکب جرم شده اند، افزود: در این زمینه بایستی برای متخلفان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شوند و به لحاظ امنیتی نیز تعیین تکلیف خواهند شد.

حقیقی در زمینه برگزاری مراسم شب‌های قدر در استان زنجان ادامه داد: ضوابط این موضوع طی جلسه‌ای به مجریان امر اعلام خواهد شد.

او به لزوم برخورد با اصنافی که نیمه بسته در محدودیت‌های کرونایی فعالیت می‌کنند، اشاره کرد و گفت: متأسفانه تردد زنجانی در محدودیت‌ها همچنان روند افزایشی دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه  ۲۲ درصد ابتلا از دورهمی‌های خانوادگی بوده است، افزود: با وجود پیک چهارم کرونا و وضعیت حاد بیماری در این استان آمار‌های تردد‌ها بیانگر آن است که زنجانی‌ها هنوز از دورهمی خانوادگی دست برنداشته اند و این موضوع بسیار نگران کننده است و جای بسی تأمل دارد.

حقیقی با اشاره به اینکه ۱۳ درصد موارد ابتلا در محل کار گزارش شده است، گفت: آمار یاد شده بالا بوده و در این میان باید وضعیت دستگاه‌های اجرایی عمومی نسبت به رعایت موضوع فعالیت یک سوم کارکنان خود و دستگاه‌های ضروری به میزان ۵۰ درصد کارمندان در شرایط قرمز کرونایی بررسی شده و در کوتاهترین زمان ممکن اسامی مدیران متخلف احصاء شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.