حدود ۲ هزار کارگر در چهارمحال و بختیاری در حال استفاده از بیمه بیکاری هستند که کارگران بیکار شده ناشی از شیوع کرونا بخشی از این آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیشترین تعداد کارگران این استان در بخش خدمات مشغول فعالیت هستند، گفت: این افراد ۴۸ درصد مجموع کارگران استان را به خود اختصاص داده‌اند.

او افزود: این استان دارای ۱۱۰ هزار کارگر است که با خانواده‌های تحت پوشش آن ها، ۴۰۰ هزار نفر جمعیت کارگری استان را تشکیل می‌دهند.


بیشتر بخوانید


فاضلی اضافه کرد: از این تعداد ۴۸ درصد در بخش خدمات، ۳۴ درصد در بخش صنعت و ۱۸ درصد در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

او با بیان اینکه کارگران بخش خدمات بیشترین تاثیر را از شیوع ویروس کرونا پذیرفته اند، ادامه داد: در حدود ۶ هزار نفر از کارگران این بخش به طور مستقیم تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفتند و برای ماه‌های ابتدایی پارسال بیکار شدند، اما این موضوع برطرف شد و بخش قابل توجهی از کارگران به کار خود بازگشتند.

فاضلی گفت: بر اساس آخرین آمار‌ها در حدود ۲ هزار کارگر در حال استفاده از بیمه بیکاری هستند که کارگران بیکار شده ناشی از شیوع کرونا بخشی از این آمار را به خود اختصاص داده اند.

او، امنیت شغلی را مهمترین دغدغه و خواسته کارگران استان برشمرد و افزود: این موضوع از دغدغه‌های این اداره‌کل نیز به شمار می‌رود و با رونق تولید و تحقق شعار سال می‌توان این مطالبه را به خوبی پاسخ داد که نه تنها خواسته کارگران را محقق می‌کند بلکه در بهبود وضعیت کارفرمایان و بخش خصوصی نیز بسیار موثر است.

فاضلی در خصوص حمایت‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قشر کارگر نیز گفت: تلاش برای پایدار ماندن اشتغال کارگران، اجرای دقیق قانون کار، تنظیم روابط کار، تلاش برای فراهم کردن محیط امن برای کارگران و فراهم کردن امکانات فرهنگی، ورزشی و آموزشی از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار