سامانه ارائه خدمات شهروندی سازمان بیمه سلامت راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: سازمان بیمه سلامت در مسیر پیاده سازی سازمان الکترونیک که در راستای استقرار دولت الکترونیک می‌باشد در کنار ارائه خدمات الکترونیک سلامت نظیر نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک اقدام به راه اندازی سامانه‌ای با عنوان سامانه ارائه خدمات شهروندی کرده است.

او با اشاره به ارائه خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی، افزود: توجه به موضوع سلامت مردم از جمله مهمترین مصادیق حقوق شهروندی در جامعه امروز است که می‌تواند زمینه ارتقای شاخص‌های مختلف علی الخصوص ارتقاء سلامت جامعه را فراهم نموده و رضایتمندی روزافزون شهروندان را کسب کرد.

ظفرمند با بیان این که دسترسی به این سامانه برای همه شهروندان از طریق آدرس:https://eservices.ihio.gov.ir/esc/ فراهم است، افزود: از قابلیت‌های این سامانه می‌توان به: احراز هویت بیمه‏ شده براساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه ‏ای مثل صدور، تامین، تمدید، المثنی و ابطال دفترچه، خدمات غیرحضوری این سامانه الکترونیکی است.

حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند و بیمه سلامت استان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به بیش از ۲۳۰۰ مؤسسه درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.