راه اندازی یک سامانه جدید در بیمه سلامت

سامانه ارائه خدمات شهروندی سازمان بیمه سلامت راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: سازمان بیمه سلامت در مسیر پیاده سازی سازمان الکترونیک که در راستای استقرار دولت الکترونیک می‌باشد در کنار ارائه خدمات الکترونیک سلامت نظیر نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک اقدام به راه اندازی سامانه‌ای با عنوان سامانه ارائه خدمات شهروندی کرده است.

او با اشاره به ارائه خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی، افزود: توجه به موضوع سلامت مردم از جمله مهمترین مصادیق حقوق شهروندی در جامعه امروز است که می‌تواند زمینه ارتقای شاخص‌های مختلف علی الخصوص ارتقاء سلامت جامعه را فراهم نموده و رضایتمندی روزافزون شهروندان را کسب کرد.

ظفرمند با بیان این که دسترسی به این سامانه برای همه شهروندان از طریق آدرس:https://eservices.ihio.gov.ir/esc/ فراهم است، افزود: از قابلیت‌های این سامانه می‌توان به: احراز هویت بیمه‏ شده براساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه ‏ای مثل صدور، تامین، تمدید، المثنی و ابطال دفترچه، خدمات غیرحضوری این سامانه الکترونیکی است.

حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند و بیمه سلامت استان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به بیش از ۲۳۰۰ مؤسسه درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار