راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی شهرستان کازرون در آینده نزدیک براساس یک تفاهم نامه می‌تواند مسیر توسعه علمی غرب استان فارس را در حوزه انرژی، هموار کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غریب فاضل نیا رئیس دانشگاه سلمان فارسی شهرستان کازرون، گفت: به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه سلمان فارسی کازرون با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که با پیگیری‌ عباسی‌دوانی، نماینده مردم در مجلس و با هدف حمایت از نخبگان و کمک به رفع بخشی از مشکلات اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، مرکز نوآوری انرژی این دانشگاه به‌ زودی راه‌اندازی می‌شود.

او، بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز علمی، علاوه بر حمایت عملی از فارغ‌التحصیلان و شرکت‌های دانش‌بنیان، فرصت مناسبی برای اشتغال جوانان و متخصصان دانشگاهی منطقه فراهم می شود.

فاضل نیا، با قدردانی از نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار  برای تحقق این امر مهم و استقرار مرکز نوآوری انرژی اشاره و تحقق این رویداد را پایه مناسبی برای توسعه هرچه بیشتر  شهر کازرون قلمداد کرد.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی شهرستان کازرون، تصریح کرد: علاوه بر وجود حوزه نفتی خشت در شهرستان کازرون، این شهرستان به واسطه قرارگیری در پس‌کرانه‌های خلیج فارس و موقعیت مناسب ارتباطی با کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر و مناطق نفت‌ خیز جنوب، می‌تواند با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف انرژی اعم از نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق، انرژی هسته‌ای  زمینه مناسبی را برای رشد و توسعه هرچه مناسب‌تر منطقه ایجاد کند.

مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، پس از شروع به کار، ظرفیت و امکانات لازم را برای فعالیت ۳۰ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان به وجود خواهد آورد و این دانشگاه میزبان شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه گسترده مهندسی و انرژی در گرایش‌های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، برق، آب، انرژی هسته‌ای است که این گستردگی، قابلیت ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان و متخصصان حوزه مهندسی و انرژی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.