هیچ تخلف انتخاباتی تا کنون در گلستان ثبت نشده است

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رصد فضای انتخاباتی استان در حال انجام است و تاکنون هیچ تخلفی در این زمینه ثبت نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی گلستان گفت: رصد فضای انتخاباتی استان در حال انجام است و تاکنون هیچ تخلفی در این زمینه ثبت نشده است.

با اشاره به پایان زمان ثبت نام داوطلبان عضویت در  شورا‌های اسلامی شهر و روستا هم گفت: بررسی صلاحیت‌ها در حال انجام است و متولیان امر باید مراقب باشند در بررسی صلاحیت‌ها تحت تاثیر سلایق، لابی گری‌ها و اعمال نفوذ‌ها قرار نگیرند.

هاشمیان گفت: دستگاه قضایی در کنار دستگاه‌های نظارتی برای فضای سالم و امن انتخاباتی در استان تلاش می‌کند و به مردم اطمینان می‌دهیم آنچه در صندوق بیاندازند همان بیرون خواهد آمد.

رئیس کل دادگستری گلستان از گروه‌ها و احزاب هم خواست: مراقب باشند برای به دست آوردن رای، با تخریب، توهین، سیاه نمایی و خدشه به وحدت اقوام و مذاهب، در مسیر دشمنان حرکت نکنند.

هادی هاشمیان گفت: همه تبلیغات و برنامه‌های نامزد‌های انتخاباتی در استان رصد می‌شود و در برخورد با کسانی که قانون را نادیده بگیرند، تعلل نمی‌کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان هم در این جلسه از افزایش نظارت بر تبلیغات انتخابانی در فضای مجازی خبر داد و از مردم هم دعوت کرد: تخلف و جرایم انتخاباتی را به صورت حضوری از طریق مراجعه به معاونت‌های پیشگیری از جرم دادسرا‌ها یا اینترنتی از طریق ثبت در سامانه سجام به نشانی sajam.scpd.ir ثبت کنند.

او افزود: نام گزارش دهنده تخلفات، محرمانه می‌ماند و گزارش‌ها پس از بررسی به شعب منتخب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی فرستاده خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه بر بررسی دقیق صلاحیت نامزد‌های نمایندگی شورا‌های شهر و روستا تاکید کرد و گفت: اعضای شورا‌ها، به عنوان کسانی که بعد از انتخاب بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت خواهند کرد، باید صلاحیت داشته باشند.

حجت الاسلام سیدحسینی افزود: پروند‌های متعدد سوء استفاده مالی و اختلاس در برخی شهرداری‌ها و شورا‌ها نشان می‌دهد اعضای شورا‌ها آنگونه که باید به وظایف نظارتی خود درست عمل نکردند.

سومین جلسه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی امروز در دادگستری گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/فا/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.