تایید صلاحیت‌های شورا‌ها فردا در کرمان اعلام می‌شود

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان گفت: امروز آخرین روز بررسی صلاحیت کاندیداهای شورا‌های شهر‌ها است و نتیجه تایید صلاحیت فردا اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیار اسکندری‌نسب، دبیر ستاد انتخابات استان کرمان، با اشاره به اینکه ۱۸ اسفندماه سال گذشته با ثبت‌نام کاندیداهای شورا‌های اسلامی شهر‌ها، جریان برگزاری انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا آغاز شده است، گفت: بررسی صلاحیت کاندیداها در هیئت‌های اجرایی انجام و نتیجه آن به هیئت نظارت تحویل داده شده است.

اسکندری با اشاره به آخرین وضعیت تایید صلاحیت کاندیداهای شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان کرمان بیان داشت: امروز آخرین روز اظهار نظر و بررسی صلاحیت کاندیداهای شورا‌های اسلامی شهر‌ها در هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها است.

او با اعلام اینکه فردا وضعیت تایید صلاحیت کاندیداهای شورا‌های اسلامی شهر‌ها ابلاغ می‌شود، افزود: فرمانداری‌ها وضعیت هر داوطلب را به خودشان اعلام می‌کنند.

اسکندری با بیان امکان اعتراض کاندیداها تصریح کرد: کاندیداهایی که به نتیجه تایید صلاحیت خود اعتراض داشته باشند باید به هیئت‌های نظارت بالادستی مراجعه و اعتراض خود را ارائه و پیگیری کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان گفت: تعداد روستا‌هایی که در استان کرمان باید در آن‌ها انتخابات برگزار شود، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستا است که ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در شورا‌های اسلامی روستا‌ها و عشایری از ۱۶ فروردین آغاز شده است.

او با بیان زمان بررسی تایید صلاحیت کاندیداهای شورا‌های روستای استان کرمان افزود: بررسی صلاحیت کاندیداهای شورا‌های اسلامی روستا‌ها همچنان در حال انجام است، افزود: هیئت نظارت برای بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی روستا‌ها تا ۳۱ اردیبهشت فرصت دارند.

مجموع تعداد افرادی که برای انتخابات شورای اسلامی شهر در استان کرمان ثبت نام کرده اند دو هزار و ۴۶ نفر است که از این تعداد ۱۳ درصد کاندیداها خانم‌ها و ۸۷ درصد آقایان هستند.

۶۶ درصد کاندیداهای این دوره دارای شغل دولتی و ۳۴ درصد دارای شغل آزاد هستند.

 تعداد ۸۷ درصد لیسانس به بالا و ۱۳ درصد زیر لیسانس هستند.

انتهای پیام/ب

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار