هشدار‌های کرونایی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شهرستان‌های قاینات، سربیشه و سرایان را از وضعیت قرمز خارج کرد و دو شهرستان بشرویه و درمیان نیز زرد شدند.

 دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی شهرستان‌های کشور اعلامی از سوی وزارت بهداشت، سه شهرستان قاینات، سربیشه و سرایان از قرمز به نارنجی تغییر وضعیت دادند و دو شهرستان نارنجی بشرویه و درمیان زرد شدند.

او افزود: ۴ شهرستان بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند ، دو شهرستان نهبندان در وضعیت نارنجی و خوسف نیز در وضع زرد ماندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در عین حال به شکننده بودن اوضاع کرونا در خراسان جنوبی اشاره کرد و هشدار داد: نارنجی و زرد شدن ۵ شهرستان قاینات، سربیشه، بشرویه و درمیان نباید مردم این شهرستان‌ها را در دام عادی انگاری‌ها و کاهش حساسیت‌ها بیندازد و میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را کاهش دهد.

دهقانی فیروزآبادی با نگرانی از خطر ورود کرونای هندی از مرز‌های شرقی افزود: احتمال ورود ویروس جهش یافته هندی از طریق مسافران پاکستانی و افغانستانی دور از انتظار نیست هر چند با تشدید اقدامات نظارتی و پایش سلامت مسافران در پایانه مرزی ماهیرود همه چیز در کنترل ماست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.