پوشش ۱۶ هزار متر از خطوط لوله گاز منطقه چهار عملیات انتقال گاز، با هدف ایمن‌سازی و ارتقاء سطح حفاظت لوله در برابر خوردگی، تعویض شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد کامل مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز، گفت: ترمیم و تعویض پوشش خط لوله در راستای ایمن‌سازی و انتقال پایدار گاز از جمله فعالیت‌هایی است که همواره در سطح شرکت انتقال گاز توجه خاصی به آن می‌شود.

او افزود: بر این اساس مطابق بررسی و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر برروی خط ۳۰ اینچ سرخس/نکا، عملیات تعویض پوشش ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر از این مسیر در محدوده کیلومتر ۲۹۰ الی ۳۳۴ در سال گذشته آغاز و با موفقیت به اتمام رسید.

 مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز ارتقاء سطح حفاظت لوله در برابر خوردگی خارجی و مهم‌تر از آن افزایش طول عمر و ضریب ایمنی را از مهم‌ترین اهداف این عملیات برشمرد و ادامه داد: یک هزار متر تعویض پوشش نقاط پراکنده برروی خط ۲۴ اینچ سنگ‌بست/امام‌تقی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه در سال گذشته است.


بیشتر بخوانید


کامل بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی منطقه و رعایت همه نکات ایمنی و بهداشتی را از دیگر نکات این پروژه دانست و بیان کرد: اجرای پروژه‌هایی از این دست با نیروی انسانی محدود در بخش نظارت پروژه‌ها و در شرایط بد آب و هوایی و موقعیت‌های جغرافیایی، صرفاً با تعهد و تلاش مضاعف میسر شد.

او، حفاری و کندن پوشش قدیم این خط لوله، سندبلاست، تعویض پوشش و همچنین خاک‌ریزی دوباره مطابق استاندارد‌های شرکت ملی گاز ایران را از مجموعه فعالیت‌های انجام شده برای تعویض پوشش این خطوط عنوان کرد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.