مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز گفت: از ابتدای سال ۹۹، ۶۳ عدد از شیر‌های اسقاطی در سایز‌های مختلف در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز تعمیر و بازسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کامل مدیر منطقه چهارعملیات انتقال گاز گفت: کار تخصصی تعمیر شیرهای اسقاطی، در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه روزافزون و همچنین پاندمی و همه‌گیری کرونا با رعایت کلیه دستورالعمل‌های HSE  به‌صورت ۱۰۰ درصد بومی و متخصص داخلی منطقه به اتمام رسید.

او با اشاره به ثمرات اجرای این طرح در حوزه‌های پدافند غیرعامل و خوداتکایی به صورت تخصصی افزود: با توجه به نداشتن سازمان مصوب جهت کارگاه تعمیرات شیر‌های معیوب در منطقه چهار عملیات انتقال گاز سالیان گذشته، روند تعمیرات شیر‌های معیوب تا پارسال بصورت محدود و از طریق برون سپاری و استفاده از توانمندی کارگاه‌ها و شرکت‌های موجود در سطح شهر و در مواردی در سایر نقاط کشور انجام می‌شد، اما با تلاش کارکنان منطقه، تعمیر ۶۳ عدد از شیر‌های اسقاطی در سایز‌های مختلف، توسط پتانسیل داخلی منطقه به اتمام رسید.


بیشتر بخوانید


مدیر منطقه چهارعملیات انتقال گاز ادامه داد: بسیاری از این شیر‌ها به‌ علت خاص و کمیاب بودن قطعات و یا نبود در بازار داخلی و معضلات بازار‌های خارجی به علت تحریم و جایگزینی با شیر‌های نو، بدون استفاده مانده بودند که با اجرای این طرح و با نگرش و شعار "تعمیر به جای تعویض"، علاوه بر رفع تنگنا‌های عملیاتی موجود، بیش از چهارده میلیارد ریال صرفه‌جویی نیز به همراه داشته است.


کامل با اشاره به این‌که در کل این پروژه ۶۳ شیر تعمیر و به چرخه تولید باز گشتند، بیان کرد: این شیر‌ها در سایز‌های ۲ تا ۱۶ اینچ و پس از طی مراحل و تست‌های مختلف توسط بازرسی فنی منطقه، در قسمت‌های مختلف خطوط لوله استفاده خواهند شد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.