رئیس جمهور ترکیه از همتای آمریکایی خود خواست تا بیانیه خود در خصوص آنچه از سوی وی نسل کشی ارامنه عنوان شده، را لغو کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، رئیس جمهور ترکیه از همتای آمریکایی خود خواست تا فورا اعلامیه خود در خصوص نسل کشی ارامنه در سال ۱۹۱۵ را پس بگیرد.

رجب طیب اردوغان از جو بایدن خواست تا هر چه زودتر اعلامیه خود مبنی بر اینکه کشتار ارامنه در سال ۱۹۱۵ در امپراتوری عثمانی نسل کشی است، را لغو کند.

رئیس جمهور ترکیه یادآور شد اظهارات بایدن به بر هم خوردن روابط دو جانبه میان واشنگتن و آنکارا می‌انجامد. اردوغان گفته‌های همتای آمریکایی خود را گامی اشتباه توصیف کرد که به مانعی در مسیر بهبود روابط دو کشور تبدیل می‌شود. وی تاکید کرد ترکیه همواره به دنبال مناسبات خوب با ارمنستان است.

اردوغان با بی اساس و غیر واقعی خواندن گفته‌های بایدن افزود: این اظهارات ناعادلانه درباره حوادثی است که بیش از یک قرن پیش در سرزمین ما رخ داده است. وی بار دیگر ورود مورخان ترک و ارمنی به مسئله و بررسی چند و  چون تاریخی این حادثه را خواستار شد.

گفتنی است روز شنبه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وقایع ۱۹۱۵ را "نسل کشی" خواند و سنت دیرینه روسای جمهور آمریکا مبنی بر خودداری از استفاده از این اصطلاح را نقض کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار