مدیر بورس منطقه‌ای فارس از مبادله تعداد ۱۳۲ میلیون سهم در بورس استان در فروردین ماه امسال خبر داد.

محمد کیامهر مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس در  گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۰ طی ۱۸ روز فعالیت ۱۳۲ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱,۵۹۵ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

او افزود: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۸۸,۶۲۴ میلیون ریال بوده است.

کیامهر ادامه داد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمارمشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۸۲ درصد و ارزش ریالی معاملات ۷۷ درصد کاهش داشته است.

مدیر تالار منطقه ای بورس فارس بیان کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۴ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۶ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

او اظهار داشت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۳۱ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۱ شرکت در بازار دوم و ۱۵ شرکت در فرابورس قرار دارند.

کیامهر عنوان کرد: در یک ماهه اخیر ۵۰ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۳۱,۹۰۵ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۱,۷۷۲ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار