صادرات ۶ هزار و ۵۰۰ تُن هندوانه از مرز رازی خوی

مدیر گمرگ داخلی خوی گفت: از آغاز صادرات هندوانه از ۲۰ فروردین ماه امسال، ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول هندوانه از این مرز صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمد چاووشی مدیر گمرگ داخلی خوی اظهار داشت: صادرات هندوانه ،  ۲ میلیون دلار ارزآوری داشته که از طریق راه ریلی رازی به کشور ترکیه صادر شده است.

او ادامه داد: با ایجاد ۲ سکوی تخلیه کامیون و بارگیری واکن قطار در ایستگاه راه آهن قره تپه برای دومین سال متوالی بستر برای صادرات راحت‌تر محصول هندوانه کشاورزان جنوب کشور به ترکیه فراهم شده است.

مدیر گمرگ داخلی خوی گفت: ایجاد سکوی تخلیه و بارگیری در قره تپه یک گام مهم در جهت تسهیل در صادرات این محصول در کمترین زمان است.

چاووشی بیان کرد: صادرات هندوانه از این مبدا امسال از نظر وزن ۲ برابر و از نظر ارزش ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه پیش از این افزایش داشته است.

او بیان کرد: گمرک زمینی خوی یکی از فعال‌ترین گمرکات در شمال‌غرب کشورمان در توسعه صادرات از این مبدا است.

او افزود: در یک سال گذشته بیش از ۳۵ هزار ۵۰۰ تن انواع کالا و محصولات واحد‌های تولیدی آذربایجان غربی به ارزش ۴۵ میلیون ۵۰۰ هزار دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شد که از نظر ارزش ۱.۵ برابر نسبت به سال ما قبل افزایش داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.