پردیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان، گفت: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پردیس دانشکده پزشکی لارستان نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهزاد رضایی رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان بیان کرد: عملیات اجرایی این سایت دانشگاهی که ۵۳ هکتار  وسعت دارد، از سال ۹۳ تاکنون و بامشارکت فعال خیران  لارستان آغاز شده است.

او، بیان کرد: ساختمان ها و فضاهای فیزیکی موجود در این سایت شامل مجموعه ای کامل از بخش های مختلف از جمله اداری، دانشگاهی، آموزشی و بهداشتی، خدماتی و ورزشی است.

رضایی، تصریح کرد: در این پردیس دانشگاهی بیش از سه هزار و ۲۰۰ مترمربع  خوابگاه دانشجویی، ۸۵۰ متر  برای ساختمان مجتمع فرهنگی ، هزار و ۴۰۰ متر برای ساختمان معاونت غذا و دارو ، سه هزارو ۲۰۰ متر مجموعه ستاد دانشکده و فضای اداری طراحی و پیش بینی شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان، ادامه داد: یک هزار مترمربع زیربنای آموزشگاه بهورزی و هزار و ۵۰ متر نیز برای ساخت استاد سرا که هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در این سایت طراحی شده است.

او، با اشاره به طراحی دو جایگاه  برای نشست و برخاست بالگرد ، فضاهای ورزشی و پارک و چمن مصنوعی در این سایت افزود: ساختمان هاو فضاهای موجود از ۱۰ تا بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رضایی، اضافه کرد: یکی از برنامه های مهم و مکانیسم های لازم برای اختصاص اعتبارات دولتی و ملی نیازمند تعیین ردیف های اعتباری در بودجه سال ۱۴۰۱ است که به دنبال تامین شرایط و مقدمات لازم برای تحقق این امر مهم هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان، با بیان اینکه برخی ساختمان ها و فضاهای فیزیکی در این مجموعه دانشگاهی با مشارکت خیران و پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه در دست اجرا است، اظهار کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این پردیس نیازمند حمایت، همت و پشتیبانی جدی از سوی دولت، سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت بهداشت در سطح ملی و پشتیبانی مالی و معنوی از سوی مدیریت اجرایی در سطح استان و شهرستان هستیم.

او، با تاکید بر نقش ممتاز و تعیین کننده خیران منطقه در خرید تجهیزات پیشرفته پزشکی و مشارکت فعال آن ها برای ساخت و سازهای عمرانی در مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان و  شهرستان های خنج و اوز اظهار کرد: انتظار می رود به همان میزان که خیران در این گونه کارهای عام المنفعه حضوری فعال و امیدبخش دارند دولت و مجموعه وزارت بهداشت نیز همگام با خیران برای تکمیل این سایت دانشگاهی ما را یاری دهند.

او،گفت: تکمیل و بهره برداری این پردیس بسیاری از نیازها و خدمات بهداشی، درمانی و آموزشی در مناطق جنوبی استان فارس و حتی استان های همجوار را پوشش خواهد داد.

لارستان به مرکزیت شهر لار با جمعیتی بیش از ۲۳۰ هزار نفر در حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار