رئیس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و عشایری شهرستان بجنورد گفت: از مجموع ۱۴۶ نفر از ثبت نام کنندگان در این دوره در شهر بجنورد ۱۲۰ نفر تایید صلاحیت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی خرمی رئیس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و عشایری شهرستان بجنورد با بیان اینکه در شهر بجنورد ۲۲ نفر رد صلاحیت شدند و چهار نفر نیز از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف دادند گفت : ۱۲ نفر در هیات اجرایی و ۱۰ نفر در هیات نظارت رد صلاحیت شده اند.


بیشتر بخوانید 


او افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان ۱۲۴ نفر مرد و ۲۲ نفر زن بودند.

او در ادامه افزود: در شهر «چناران شهر» این شهرستان نیز در مجموع ۱۷ نفر ثبت نام کننده وجود داشت که از این تعداد ۱۵ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند.

او افزود: ۱۳ نفر از داوطلبان در این حوزه تایید شدند، یک نفر توسط هیات نظارت و ۲ نفر در هیات اجرایی به تایید صلاحیت نرسیدند و یک نفر نیز انصراف داد.

او در خصوص شهر حصار و گرمخان نیز گفت: در مجموع ۱۶ نفر ثبت نام کننده در این شهر بود که از این تعداد ۱۴ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند.

خرمی با بیان اینکه از این تعداد ۱۵ نفر تایید صلاحیت شدند گفت: یک نفر در هیات اجرایی رد صلاحیت شد.

براساس قانون داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها به تایید هیات‌های نظارت در شهرستان‌ها نرسیده است، چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیات‌های نظارت استانی برای بررسی مجدد اعلام کنند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستا‌های این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ و روستا دارد که انتخابات شورا‌های اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می‌شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شورا‌های اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار می‌شود.

منبع : ایرنا 

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.