عضو کمیسیون کشاورزی گفت: بخش زیادی از مردم قادر به تأمین معیشت خود و خانواده نیستند و دلال بازی جامعه را دچار مشکل کرده است.

رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه گرانی‌های اخیر و نابسامانی‌ها در قیمت کالا‌های اساسی، معیشت مردم را دچار مشکل کرده است، گفت: متاسفانه در چند وقت اخیر شاهد عدم اراده جدی برای برخورد با دلالان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تورم و وضعیت اقتصادی نامناسب در کنار شرایط کرونایی مردم کشور را به شدت نگران کرده، است، ادامه داد: در دوران کرونا کسب و کار مردم آسیب دید و اقدامی برای جبران آن صورت نگرفته است، این عامل نیز باعث شده تا معشیت مردم دچار مشکل شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه درآمد بخش زیادی از مردم روزانه است و در حال حاضر قادر به تأمین معیشت خود و خانواده نیستند، اضافه کرد: دولت بازار را رها کرده و احتکار و دلال بازی مردم را دچار مشکل کرده است.

نماینده علی آباد در مجلس تصریح کرد: دولتمردان قبل از آغاز سال جدید و بعد از آن به صراحت اعلام کردند که هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداریم، اما متأسفانه به فاصله چند روز قیمت بسیاری از اجناس افزایش پیدا کرده است و این موضوع باعث مشکل جدی برای مردم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
وزارت جهاد کشاورزی در ایران تعطیل است و یک عده ای جمع شده اند و دنبال حقوق و مزایا و اضافه کار خود هستند تا اینکه به فکر کار مردم باشند. نزدیک به دو سال است که به دنبال برق و سیستم آبیاری قطره ای برای مزرعه مان در شهرستان بستان آباد هستیم.متاسفانه مسئولان می گویند یارانه کمک به این کار قطع شده است، حتی از نماینده شهرمان هم تقاضای کمک کردیم به نتیجه نرسیده ایم و می گویند باید همه هزینه ها را خودتان آزاد حساب کنید. تازه از سال گذشته که درخواست داده ایم هنوز فقط سیستم بارانی به صورت ناقص نصب شده و باقی کارها مانده است. و از طرفی با رسیدن تابستان و فصل گرما محصولات به اب نیاز دارند.کاری که باید یک روزه انجام شود گاهی تا یک ماه زمان می برد. آخر چرا این همه جلوی پای کشاورزان سنگ اندازی می کنید تازه می فهمم که چرا خیلی ها کار کشاورزی را رها کرده اند و زمین ها خشک و لم یزرع شده اند. اگر من هم بودم می رفتم دنبال کارهای دلالی، چون کسی از تولید حمایت نمی کند.در عوض کسی کار به کار دلال ندارد و صد ها برابر یک کشاورز درآمد دارد.
نجفی از یکی از روستاهای بستان آباد
آخرین اخبار