نماینده چین در سازمان ملل از کمیسیون مشترک برجام خواست مکانیسمی را برای راستی‌آزمایی اقدامات آمریکا در رفع تحریم‌های ایران مشخص کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ کیون، نماینده چین در مقر سازمان ملل و دیگر نهاد‌های بین‌المللی در وین، روز سه‌شنبه بعد از شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوع در روند بازگشت آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای حس عدالت است.

نشست کمیسیون مشترک برجام  دیروز به ریاست انریکه مورا، معاون مدیر کل سیاسی اتحادیه اروپا، و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران برگزار شد.

نماینده چین در این گفتگوها گفت مذاکرات کمیسیون مشترک برجام برای بازگرداندن ایران و آمریکا به تبعیت از توافق هسته‌ای وارد چهارمین هفته خود شده است و مذاکرات این هفته بسیار مهم خواهند بود.

وانگ کیون گفت مذاکرات کمیسیون مشترک برجام دستاورد‌ها و پیشرفت‌های مهمی داشته است، ولی همچنان باید برخی اختلاف نظر‌های جدی رفع شود. او افزود در این مرحله باید از انجام هر اقدامی اشتباهی خودداری شود.

نماینده چین در مقر سازمان ملل در ادامه اعلام کرد بحران جاری در موضوع هسته‌ای ایران ناشی از خروج دولت سابق آمریکا از توافق هسته‌ای ایران است. وانگ کیون گفت باید همه طرف‌ها توجه خود را بر رفع این بحران متمرکز کنند. کمیسیون مشترک همچنین باید مکانیسمی را برای راستی‌آزمایی اقدامات آمریکا در رفع تحریم‌ها مشخص کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار