ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه باید صنعت خودرو را متحول کرد و به سمت تولید خودروهای مستحکم برویم، گفت: فولاد نقش زیادی در صنعت خودرو و تولید آن دارد.
این کارشناس صنعت خودرو در خصوص تفاوت فولاد استفاده شده در ایران و جهان در صنعت خودرو، گفت: فولاد در ایران به صورت عمده تولید میشود، مثلا فولاد مبارکه و فولادسازانی که با خودروسازان در ارتباط هستند،فولاد با استحکامهای ۱۷۰ مگاپاسکال تولید می کنند، در صورتی فولادهایی که امروزه در دنیا تولید میشود ۵۰۰ مگاپاسکال، ۱۰۰۰ مگاپاسکال و یا حتی ۱۵۰۰ مگاپاسکال هم است که در بدنه خودرو استفاده میشود.
خلخالی بیان کرد: فولادهایی که اکنون خودروسازان استفاده می کنند، قدیمی هستند و خیلی کم استفاده میشود، به طور مثال پراید را اگر با فولاد استحکام بالا بسازیم، تبدیل به خودرویی ایمن میشود و میتواند استاندارد ایمنی تصادف را پاس کند، یا هر خودرویی دیگر در ایران به این دلیل ایمن نیستند که در آن از فولاد مستحکم استفاده نمی کنند.
بیشتر بخوانید
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به نداشتن فولاد ایمن در کشور، گفت: در یک برهه زمانی خودروسازان فولاد وارد میکردند و اکنون امکان این واردات وجود ندارد. در حال حاضر فولاد مبارکه ادعا دارد که میتواند فولاد ایمن تولید کند، اما باید سفارش گذاری شود، مثلا خودروساز میزان نیاز خود را اعلام کند و از طرفی باید خودروسازان مبلغ فولاد خریداری شده را به موقع بپردازند و تعامل بین خودروساز و شرکت های تولید کننده فولاد باید با کمک نهاد بالا دستی انجام شود تا این صنعت متحول شود.
خلخالی بیان کرد: اگر خودروسازان با فولادسازان تعامل داشته باشند، هم صنعت فولاد و هم صنعت خودرو متحول میشود. خودرو مانند لوکوموتیوی میماند که میتواند سایر صنایع را تغییر دهد، اکنون خودرو به فولاد استحکام بالا نیاز دارد و اینگونه می توان جلوی تلفات را گرفت.
انتهای پیام/
ترمز نامطلوب ، طراحی قدیمی ، مرکز ثقل روی اسفالت ، دینامیک افتضاح اینا همه به ایمنی هیچ ربطی نداره
ورق ضخیم استفاده کنید که وزن ماشین میره بالا
استدلال کارشناس مثل خودرو ساختنشونه
درپیتا
امثال تو هستن که وضعمون اینه
اگه به این باشه دوست من هم یه ماشین صفر کیلومتر از ایران خودرو تحویل گرفت درب جولو سمت شاگرد مشکل داشت موقعی که درب بسته بود یه دست میتونست ازش رد بشه و بیاد تو ماشین.
یا خودروهای پژویی که سال 83 تحویل مردم دادن و آتیش میگیرفت، آخرش چی شد ؟ چقدر خسارت به مردم دادن؟
ماشین به خرابی نیست به استحکامه.
من با چشم خودم تصادف موتور با پراید دیدم ، پراید تا داشبورد جمع شد. این ایمنیه؟ شما حاظری تو چنین ماشینی بشینی؟ حاظری اجازه بدی پدر ، مادر یا سایر اعضای خانوادت تو چنین ماشینی بشینه؟
الان ما داریم فقط با اجبار پیش میریم.