مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : خطر خشک شدن ۱۰ هزار هکتار از باغات استان را تهدید می‌کند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، منصور احمدی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات استان کرمانشاه را حدود ۴۲ هزار هکتار اعلام کرد و گفت : به دلیل کاهش چشمگیر بارش‌های امسال استان، هم اکنون ۱۰ هزار هکتار از این باغات در معرض خشک شدن و کاهش عملکرد هستند.

او با بیان اینکه این سطح از باغات معادل ۲۵ درصد باغ‌های استان است، گفت : امسال قطعا افت عملکرد باغات استان را خواهیم داشت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه پارسال ۳۱۰ هزار تن محصولات باغی در استان کرمانشاه تولید شد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۲۹ هزار تن معادل هشت درصد کل تولیدات باغی استان، کاهش تولید داشته باشیم.

او با بیان اینکه بیشترین سطح باغات استان به محصولات گردو، انگور و بادام اختصاص دارد، افزود: بیشترین سطح باغات استان در شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه و دالاهو قرار دارند که باغات این شهرستان‌ها بیش از سایر باغات در معرض خشک شدن قرار دارند.

او اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده در استان برای مقابله با خشکی باغات داشت و ادامه داد: برای جلوگیری از خشک شدن باغات استان حدود ۱۸۷ میلیارد تومان درخواست اعتبار داده ایم که در صورت تخصیص این اعتبار با استفاده از تانکر اقدام به آبیاری باغات خواهیم کرد و باغات استان را از خشکی نجات می‌دهیم.

احمدی گفت: بر اساس آمار‌های هواشناسی، میزان بارندگی سال زراعی جاری در استان کرمانشاه تاکنون ۲۹۷ میلی متر بوده که نسبت به پارسال ۳۱ درصد و نسبت به بلند مدت ۲۸ درصد کاهش داشته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.