در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ابلاغ رسمی قیمت تضمینی گندم در هفته آتی/ نرخ هر تن گندم وارداتی ۲۷۹ دلار است

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران از ابلاغ رسمی قیمت خرید تضمینی گندم در جلسه هفته آتی شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی خبر داد.

علیقلی ایمانی نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ابلاغ قیمت گندم در هفته آینده خبر داد و گفت: قبل از تصویب قانون، نرخ خرید تضمینی گندم در شورای عالی اقتصاد ۴ هزار تومان اعلام شد که بعد از تصویب قانون و برگزاری جلسات متعدد، اعضای شورا با نرخ ۵ هزار تومان موافقت کردند.

وی افزود: بنیاد ملی گندمکاران به نمایندگی از مابقی اعضای شورا زیر این مصوبه را امضا کرد که در جلسه هفته آینده شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، قیمت اعلام می شود که پس از تایید نظر اعضا، نرخ توسط وزیر جهاد ابلاغ خواهد شد.

ایمانی ادامه داد: گرچه کشاورزان از افزایش نرخ خرید تضمینی خرسند می شوند، اما استدلال، منطق علمی و کارشناسی را باید لحاظ کنیم چرا که برای تعیین نرخ شاخصه هایی اعلام شده است.

این مقام مسئول آنالیز هزینه های تولید، تورم مرکز آمار، مبادله کالای داخل و خارج و واردات کالای مشابه خارجی را از جمله فاکتورهای تعیین نرح خرید تضمینی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳ میلیون تن گندم وارد شد، گفت: بنابر آمار گمرک هر تن گندم وارداتی با نرخ ۲۷۹ دلار وارد شد که با احتساب ارز ۴۲۰۰ تومانی و سایر هزینه ها ۲ هزار تومان و ارز نیما ۶ هزار و ۳۰۰ تا ۶ هزار و ۴۰۰ تومان تمام می شود که با این وجود قیمت ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی آن سوی مرزها صحت ندارد.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پایان تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش عملکرد در هکتار، وضعیت کشاورزان مناسب نیست، اما افزایش قیمت راه چاره نیست و کشاورزان خسارت دیده به نحو دیگر باید حمایت شوند‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار