مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از اجرای پویش محله همدل برای شناخت اهالی محل از هم و حل مشکلات مردم در محله خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام نظیری مدیرکل  تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه پویشی با عنوان محله همدل طراحی شده که در ماه رمضان دنبال می‌کنیم، گفت: در پویش محله همدل در واقع ما به دنبال این هستیم که مردم همدیگر را بشناسند و مسائل و مشکلات را در محلات خود حل کنند.

او افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اجرای گام دوم تبلیغ نیز از سوی سازمان تبلیغات در دست انجام است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برای سازمان نیز یک نقش و وظیفه خاصی ایجاد شده و ما تلاش می‌کنیم در محور‌های مورد تاکید رهبری حرکت کنیم.

او مردمی سازی تبلیغ و ایفای نقش جریان‌های مردمی در فضای کشور را بر اساس الگو و روش امام خمینی (ره) در پیشبرد اهداف انقلاب و حرکت‌های اثرگذار ،مهم برشمرد و گفت: باید با اجرای گام دوم تبلیغ برجسته کردن نقش مردم در فضای فرهنگسازی کشور را داشته باشیم

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه حضرت آقا نیز چند سالی است که این موضوع را به شدت تاکید دارند افزود: «آتش به اختیار بودن» در فضای فرهنگی جامعه، یکی از مصادیق همین راهبرد است.

این مسئول با اشاره به اینکه دوران کرونا یک فرصت‌هایی را برای ظهور و بروز حرکت‌های مردمی ایجاد کرد، اظهار داشت: در ایام کرونا شاهد رزمایش کمک‌های مومنانه، و دوخت ماسک، با حضور گسترده گروه‌های مردمی و جهادی بودیم که در واقع سازمان تبلیغات بیشتر نقش پشتیبانی و تصدی گری را داشته تا کار را مردم بیشتر به دست بگیرند.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در اداره تبلیغات اسلامی استان در ماه رمضان این بود که بتوانیم یک نهضت عظیم قرآنی را ایجاد و مبحث معارف قرآن را داشته باشیم گفت: در این زمینه موج چهارم کرونا بسیاری از برنامه‌های ما را با مشکل مواجه کرد.

او همچنین با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی راه اندازی قرارگاه تبلیغ نوین از دهه محرم سال گذشته بوده است گفت: در این زمینه ماموریت ما این است که برنامه‌های دینی را حتی در خارج از مساجد و حسینیه‌ها در فضای‌های مردمی داشته و روحانیون و مبلغان ما در سطح بازار، باشگاه‌های ورزشی و تفرجگاه‌های مردمی حضور داشته و به تبلیغ برنامه‌های دینی اقدام می‌کنند و حتی در روستا‌ها هم به سمت تبلیغ نوین و چهره به چهره با مردم رفته‌ایم.

مدیر تبلیغات اسلامی همدان راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی یکی از برنامه‌های این سازمان در سال‌های اخیر برشمرد و افزود: این پایگاه‌ها در محله‌های حاشیه شهر هستند و اصل ماموریت آن‌ها رفع مشکلات و آسیب‌ها و برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی در این مناطق است.

او همچنین به فعالیت ۱۴۰ مبلغ ثابت بیش از ۲ هزار مبلغ مقطعی در استان و همکاری با سازمان تبلیغات اشاره کرد و گفت: این مبلغان با حضور در مناطق مختلف به تبلیغ بر نامه‌های دینی می‌پردازند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار