یک قاضی آمریکایی از انتشار فیلم دوربین لباس پلیسی که شهروندی سیاهپوست را به قتل رسانده بود خودداری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارش امروز (چهارشنبه) خود اعلام کرد یک قاضی آمریکایی با انتشار ویدئوی ضبط شده در دوربین بدنی پلیسی که «اندرو براون» سیاهپوست آمریکایی، را به قتل رسانده، مخالفت کرده است.

دادگاه درخواست رسانه‌ها برای انتشار این ویدئو را رد و اعلام کرد: «رسانه‌ها واجد شرایط برای درخواست انتشار چنین فیلمی نیستند.»

صبح امروز به وقت محلی قاضی این دادگاه استدلال‌های مربوط به درخواست انتشار این فیلم را شنید. او سپس دستور داد ظرف مدت ۳۰ تا ۴۵ روز این ویدئو در اختیار خانواده براون قرار گیرد. همچنین قاضی دستور داد هرگونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی افراد داخل ویدئو شود را محو یا حذف کنند.

وکیلی که فیلم تیراندازی به اندرو براون را دیده آن را با «اعدام» برابر دانسته است.

هفته گذشته و زمانی که پلیس قصد بازرسی از خانه براون را داشت به او تیراندازی کرده و او را به قتل رساند. این حادثه در «کارولیانی شمالی» آمریکا اتفاق افتاد و به براون ۵ بار شلیک شده است.

کمتر از یک ساعت بعد کالبد شکافی اعلام کرد بروان با شلیک گلوله‌ای به پشت سرش به قتل رسیده است. اف‌بی‌آی نیز اعلام کرد پرونده‌ای از نوع تحقیقات حقوق مدنی فدرال در این باره به جریان انداخته است.

استاندار کارولینای شمالی نیز دستور رسیدگی هر چه سریعتر به این پرونده را به دادستانی ویژه سپرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار