مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بازرسان این اداره کل، در فضای نرم افزار شاد، نحوه برگزاری کلاس‌ها و تدریس معلمان را بررسی می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازرسان این اداره کل، در فضای نرم افزار شاد، نحوه برگزاری کلاس‌ها و تدریس معلمان را بررسی می‌کنند، گفت: در آموزش‌های مجازی معلم‌هایی که توانمندیشان کم است، شناسایی شده اند که تابستان امسال دوره‌های توانمند سازی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

به گفته اصغری، در ۱۴ ماه اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، آموزش دانش آموزان، خلأ‌ها و نقص‌هایی داشته است.

وی افزود: امسال دانش اموزان مناطق محروم را با مدارس درجه یک شهر قزوین مرتبط کردیم تا همان خدمات تحصیلی را دریافت کنند و این فرصت از طریق فضای مجازی فراهم شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اکثر دانش آموزان استان قزوین به دنبال تحصیل در رشته تجربی هستند و کمتر به دنبال رشته ریاضی و فیزیک می‌روند که این موضوع به بحران در استان قزوین تبدیل شده است.

اصغری افزود: ما هم مانند سایر دستگاه ها، با مشکل کندی و یا نبود اینترنت رو به رو هستیم و قرار است برای برگزاری آزمون ها، وضع اینترنت بهتر شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها به دنبال این هستند که آزمون پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت غیرحضوری برگزار شود، تصریح کرد: آزمون همه پایه‌های تحصیلی به غیر از پایه‌های نهم و دهم که نقش اثرگذاری در تعیین سرنوشت دانش آموزان در تعیین رشته و کنکور سراسری دارد، به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

اصغری در خصوص جذب معلمان گفت: مسیر جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون ماده ۲۸ است.

وی افزود: معلمان حق التدریس هم از ابتدای مهرماه، استخدام رسمی یا پیمانی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: مجوز فعالیت مهد‌های کودک را نیز آموزش و پرورش صادر می‌کند و نظار ت بر آن‌ها نیز بر عهده این اداره کل است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.