مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پورتال و درگاه مجازی جامع دریانوردان در بندر چابهار با هدف ارائه خدمات الکترونیکی به دریانوردان از طریق سامانه جامع دریانوردان راه‌اندازی شد.

بهروز آقایی  مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:راه‌اندازی سامانه جامع دریانوردان به منظور ارائه خدمات الکترونیکی، حذف مراجعه حضوری و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به دریانوردان است.

او  افزود: از این پس هر دریانورد می‌تواند از طریق آدرس اینترنتی «https://sp.pmo.ir» نسبت به ارسال درخواست اسناد اقدام کرده و با شرط فراهم کردن تمامی شرایط احراز، گواهینامه‌های مهارت و شایستگی خود را در کمتر از سه روز کاری و شناسنامه دریانوردی (SID) را ۲ روز بعد از صدور مجوز نهاد گذرنامه ریاست جمهوری از طریق پست دریافت کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان داشت: برای سهولت و سرعت بیشتر در ارسال و دریافت اسناد دریانوردان، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بنادر و دریانوردی با شرکت ملی پست به امضا رسیده است.

او  تصریح کرد: سامانه اینترنتی اعلام شده کاملا «دریانوردمحور» بوده و نیازی به مرجع واسطی برای صدور اسناد نیست و دریانوردان می‌توانند با مراجعه به آدرس ذکر شده، تمامی امور مرتبط با اسناد دریانوردی و آزمون‌های دریانوردی خود را مدیریت کنند.

بندر چابهار به جهت برخورداری از موقعیت ممتاز در شرق تنگه هرمز و دریای عمان در مسیر خطوط اصلی کشتیرانی به آفریقا، آسیا و اروپا قرار گرفته و به عنوان کوتاه‌ترین راه ارتباط و ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و افغانستان به بازارهای خلیج فارس، شرق آفریقا و دیگر نقاط جهان مطرح است. این بندر بیش از ۵۴۱ کیلومتر مرز دریایی دارد. نزدیکترین فاصله زمینی تا کشورهای افغانستان، پاکستان و آسیای میانه را داشته و ترانزیت کالا از طریق این بندر به مثابه اقتصادی‌ترین بندر برای انجام مبادلات بازرگانی با کمترین هزینه حمل به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار