آیین رونمایی از تابلوهای هوشمند معابر شهری شهدای قم در قالب طرح کوچه‌های آسمانی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیین رونمایی از طرح جدید تابلوی کوچه‌ها مزین به نام شهدا در قالب اجرای طرح کوچه‌های آسمانی با حضور اوحدی،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،آیت الله اعرافی ،مدیر حوزه های علمیه و سقاییان نژاد،شهردار قم  برگزار شد.

 سقاییان نژاد شهردار قم در این آیین گفت:در تابلو‌های جدید علاوه بر عکس شهدا، برخی اطلاعات مثل تاریخ و محل شهادت، سن و عضویت شهید درج شده و قرار است در مرحله نخست ۲ هزار کوچه با این تابلو‌ها نامگذاری شود.

او در ادامه  از درج کد QR بر روی تابلوی شهدا خبر داد و گفت: شهروندان با اسکن این کد‌ها از طریق تلفن‌های همراه خود به اطلاعات تکمیلی درباره هر شهید دسترسی می‌یابند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این آیین نصب تابلو‌های هوشمند در کوچه‌ها را گامی بلند در جهت معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: در این تابلوها، زندگی نامه، وصیت نامه و خاطرات شهید در دسترس شهروندان است.

 اوحدی این گونه تابلو‌ها را الگویی برای سایر استان‌ها دانست و گفت: نامگذاری کوچه‌ها به نام شهدا، موهبتی برای کشور و حرکت در مسیر بصیرت افزایی نسل جوان است.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه هم زنده نگاه داشتن یاد شهدا را از افتخارات نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: برای برافراشتن نام و یاد شهدا نباید از هیچ کوششی دریغ کرد و باید شهدا را به عمق قلب انسان‌ها ببریم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار