شین‌آبادی دیگر در کمین مدارس مازندران

احتمال وقوع حادثه‌ای مشابه آتش‌سوزی شین‌آباد در ۴۵۲ کلاس درس مازندران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسن جهانیان سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس مازندران در جلسه شورای‌شهرستان بابل ،گفت: بالای ۴۵۲ کلاس درس در مازندران وجود دارد که به سیستم گرمایش مجهز نیستند و احتمال وقوع حادثه‌ای مشابه آتش‌سوزی شین‌آباد در هر یک از این کلاس‌ها وجود دارد.

او افزود:اگر بخواهیم با بودجه لازم این کلاس‌ها را تجهیز کنیم، حدود ۱۰ سال طول می‌کشد.

جهانیان گفت:میز و صندلی‌های موجود در مدارس استان، متناسب با فیزیک دانش‌آموزان ما نیست و بیش از ۶۸ درصد از آسیب‌های فیزیکی به دانش‌آموزان از همین میز و صندلی‌ها است.

او افزود:بیش از یک میلیون دقیقه از دوران تحصیلات ما تا زمان دیپلم از نشستن بر همین میز و صندلی‌ها بوده است؛ این مورد را به مجمع نمایندگان مجلس در مازندران ارجاع دادیم که امیدواریم برای نخستین بار توسط نمایندگان مازندران پیگیری و تصویب شود.

سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس مازندران گفت: ۶۱۹ مورد از فضا‌های آموزشی استان فاقد مجوز هستند.

جهانیان با بیان اینکه مازندران در پویش‌های مردمی کمک به مدارس، جزو ۵ استان برتر کشور است، افزود: پروژه‌های مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در روستا‌ها با مشارکت ۳۰ درصدی خیرین و در شهر‌ها با مشارکت ۵۰درصدی بدون سقف اعتباری انجام می‌شود.

سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس مازندران گفت: بابل جزو شهرستان‌های طراز اول استان بوده و از ۹۸ پروژه خیرساز در مازندران، ۲۵ پروژه مربوط به شهرستان بابل است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.