به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز عربیا؛ اپل قصد دارد در سیاست حفظ حریم خصوصی تلفنهای هوشمند خود تغییراتی ایجاد کند تا محصولات تبلیغاتی خود را که از طریق فروشگاه اپل به صورت اینترنتی به فروش برساند و ارتقا دهد. با توجه به محدودیتهای جدید حریم خصوصی، به گفته مدیران تبلیغات، شرکتهای تبلیغاتی که کاربران آیفون را هدف قرار میدهند، در صورت خرید فضای تبلیغاتی از اپل، اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد تبلیغات خودشان به دست میآورند. به گفته وال استریت ژورنال، مدیران و سازندگان برنامههای تبلیغاتی میگویند این بروزرسانی میتواند تجارت تبلیغاتی گستردهای را برای اپل به همراه داشته باشد.
بیشتر بخوانید
جدیدترین بروز رسانی سیستم عامل اپل، طوفانی را در صنعت تبلیغات و فراتر از آن ایجاد کرده که با اجازه دادن به کاربران در مورد تصمیم گیری در مورد اینکه آیا میخواهند به برنامهها اجازه دهند آنها را برای اهداف تبلیغاتی ردیابی کنند، تغییر کرده است. این بدان معناست که شرکتها به زودی دادههای کمتری در مورد افرادی که تبلیغات آنها را میبینند، پیدا میکنند.
برنامههای موجود در سیستم عامل اپل از کاربران اجازه میگیرند تا آنها را برای اهداف تبلیغاتی ردیابی کنند و هنگام هدف قرار دادن کاربرانی که ترجیح داده اند در ردیابی شرکت نکنند، تبلیغاتی برای آنها نمایش داده نمیشود. شرکتها سه روز باید صبر کنند تا اطلاعاتی درباره تعداد کل کاربرانی که تبلیغات را مشاهده کردند، برایشان فرستاده شود.
افرادی که با بروزرسانیهای جدید اپل آشنا هستند میگویند شرکتهای تبلیغاتی که فضای تبلیغات را از اپل خریداری میکند میتواند اطلاعات بیشتری در مورد رفتار کاربر دریافت کند. آنها گفتند که میتوانند بدانند کدام تبلیغات توسط کاربران به طور خاص مشاهده شده، کدام کلمات کلیدی جستجو شده و این تبلیغ کنندگان پس از مدت کوتاهی نتیجه مدنظر خودشان را میگیرند. مدیران تبلیغات میگویند این امر میتواند به اپل در جذب تبلیغ دهندهها مزیت داشته باشد، خصوصاً اگر این شرکت فناوری تجارت تبلیغات خود را گسترش دهد.
انتهای پیام/