افزایش پرشتاب بیماران کرونایی، شهرستان فردوس را دوباره به روز‌های سخت بازگرداند و بیمارستان‌ها دیگر جایی برای پذیرش بیماران جدید ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کادر درمانی دو بیمارستان حضرت رسول (ص) و شهید چمران فردوس این روز‌ها شرایط سختی را سپری می‌کنند و گلایه‌مند از بی توجهی برخی مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستند.

بیمارستان‌هایی که تا هفته اول فروردین امسال خالی از بیماران کرونایی بود، حالا یکی یکی پُر شده اند و جایی برای بستری بیماران جدید ندارند.

یکی از پرستاران بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس با گلایه شدید از سهل انگاری مردم به خبرنگار ما می‌گوید: آنقدر به مردم گفتیم  دورهمی و جلسه نگیرند اما همه این اتفاقات افتاد و  الان که تخت‌های بیمارستان تکمیل شده است هشدار‌های ما دیگر فایده ای ندارد.

سرپرستار این بیمارستان نیز می‌گوید: تا ۷ فروردین، بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت رسول (ص) کاملاً تعطیل بود، اما از آن زمان به بعد روز به روز مراجعه بیماران زیاد می‌شد و از ۸ نفر گرفته تا ۲۰ نفر به بالا بستری‌ها افزایش یافت.

بستری خانوادگی افزایش یافت 

به گفته پزشکان و پرستاران بخش کرونایی بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس، در پیک قبلی خانواده‌ها خیلی درگیر نمی‌شدند، اما در پیک چهارم انتقال خانوادگی افزایش یافته است و هستند خانواده‌هایی که پدر، مادر، زن و مرد به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده اند.


بیشتر بخوانید


مشغول گفتگو با پرستاران و پزشکان بخش کرونا بودیم که ناگهان کد ۹۹ به صدا درآمد.

 فرهمند یکی از پرستاران بخش کرونا درباره این کد گفت: وقتی این کد به صدا در می‌آید معنی اش این است که بیمار کرونایی دچار ایست قلبی و ریوی شده است و کاری از دست کادر درمانی برای بیمار ساخته نیست.

ابراهیمی رئیس بیمارستان‌های حضرت رسول(ص)  و شهید چمران فردوس نیز درباره افزایش بستری بیماران کرونایی هشدار می‌دهد و می‌گوید: آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان، بستری‌ها و سرپایی‌ها خیلی زیاد شده است و بیمارستان‌ها در شرایط خوبی قرار ندارند؛ مردم باور کنند که وارد پیک چهارم کرونا شده ایم و شاید اوضاع از کنترلمان خارج شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۱۳:۰۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مراعات کنین دیگه تقصیر اونی که تو خونه نشسته چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
لعنت به کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا کنه با این وضعیت کار به بستری موقت و بیمارستان صحرایی نکشه