رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان از فعالیت این بنیاد در حوزه مسائل تربیتی دختران نوجوان خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در استان اصفهان، به منظور ترویج و معرفی فرهنگ مهدویت و آشناسازی اقشار گوناگون این شهر با شخصیت امام زمان (عج) و تحکیم پایه‌های امامت و ولایت تأسیس شده و از سال ۱۳۸۱ مشغول به فعالیت است.

او افزود: تاکنون کلاس‌های آموزشی کرده است. این کلاس‌ها با عنوان، «بهشت حضور» درباره آشنایی عموم با معارف مهدویت در سطوح مختلف، «سبک زندگی‌اسلامی» و «بیراهه» با هدف آشنایی با فرقه‌های مختلف تشکیل شده است.

رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان ادامه داد: در این بنیاد نمایشگاه دائمی هنر‌های مفهومی با عنوان «والشمس» با محوریت مهدویت آماده بازدید علاقه‌مندان است.

حجت‌الاسلام نیلی‌پور تصریح کرد: این نمایشگاه در واقع به ارائه معارف مهدوی و مباحث آخرالزمانی در سه مقطع غیبت و آسیب‌های آن، ظهور و زمینه‌های آن و حکومت امام عصر (عج) می‌پردازد.

او ادامه داد: این نمایشگاه شامل ۱۶ غرفه است که بازدید از این غرفه‌ها به همراه یک راوی صورت می‌گیرد.

رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان افزود: غرفه اول نمایشگاه به بررسی ریشه‌های تاریخی مهدویت می‌پردازد و در غرفه دوم، منجی در دیگر ادیان با استفاده از کتب آسمانی خودشان بررسی می‌شود. غرفه بعد آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی زمان غیبت را با سبکی نو نشان می‌دهد و در تمام غرفه‌ها از جذابیت صوت، موسیقی و نورپردازی نیز علاوه بر صحبت‌های راوی استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام نیلی‌پور گفت: همچنین این مجموعه در مناسبت‌های مختلف برای نیازمندان غذا تهیه می‌کند. در همین راستا در روز نیمه شعبان ۱۰ هزار پرس غذا طبخ و میان نیازمندان توزیع شد.

او افزود: این مجموعه در بخش خیریه ۴۸ خانوار را زیر پوشش خود دارد و در صدد رفع نیاز‌های آن‌ها تلاش می‌شود.

رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان از نگارگری ۱۶ موضوع در حوزه مهدویت خبر داد و گفت: در مراسمی از پرده نگارگری شده مهدویت، به دست هنرمندان در حضور آیت‌الله ناصری رونمایی شد.

حجت‌الاسلام نیلی‌پور بیان کرد: ۱۶ موضوع از معارف مهدویت در این پرده نگارگری و خطاطی شده است. در حاشیه اول پرده ۵۷ مصرع شعر از ۱۲ شاعر از جمله مولوی، حافظ، مرحوم نراقی و سایر شاعران و همچنین اشعاری از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب با موضوع مهدویت خطاطی شده و در حاشیه دوم ۱۱۰ لقب از القاب حضرت بقیه الله وجود دارد. در نقشی که اطراف این حاشیه است از مسجد جمکران الگو گرفتیم.

او در رابطه با نحوه روایتگری این تابلو برای مخاطبان بیان کرد: روایتگری این تابلو به دست کسانی‌که دوره‌های مهدویت را پشت سر گذاشتند، انجام می‌شود. نگارگر این اثر مهدی نوری و خطاطان اثر استاد هوشنگ اکرامیان و سید سعید طباطباییان، ناظر و طراح آن مصطفی قربانی و مدیر اجرایی حجت‌الاسلام محسن آدم‌زاده هستند و روایتگری اثر باید در ۲۵ جلسه انجام شود.

رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان، تصریح کرد: در شهر‌ستان‌های اصفهان بنیاد مهدویت با عنوان «دارالمهدی» در حال فعالیت است و ۴۱ رابط با ما ارتباط دارند که به آن‌ها «مهدی یاور» می‌گوییم.

حجت‌الاسلام نیلی‌پور ادامه داد: در بنیاد مهدویت اصفهان، فعالیت دیگر ما در بحث تربیتی است و حجت‌الاسلام مجید خانی از فروردین ماه ۱۳۹۷ مسئولیت این کار را برعهده گرفته است و با تاسیس پاتوق دختران آفتاب، در این مجموعه در حوزه مسائل تربیتی دختران کار می‌کند. در پاتوق دختران آفتاب حجت‌الاسلام خانی با صحبت درمورد موضوعات انتخابی به مسائل و مشکلات دختران در جامعه می‌پردازند.

او افزود: در این پاتوق، دختران فقط شنونده نیستند و در جلساتی که برگزار می‌شود نوجوانان نظراتشان را بیان می‌کنند و با تشکیل حلقه‌های گروهی و قرار دادن مربیان برای دختران نوجوان که «سنگ صبور» نام دارند، بیشتر در ارتباط با یکدیگر قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار