مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی استان اصفهان گفت: انتشار آیات‌ المهدی به صورت مختلف در کانال‌های مجازی بنیاد مهدویت و روزبرگ شیعه به صورت اختصاصی از ابتدای ماه رمضان آغاز شده و سئوالات مسابقه نیز از بیستم ماه رمضان قرار داده خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی استان اصفهان در رابطه با فلسفه برگزاری مسابقه والعصر گفت: ماه مبارک رمضان بهار قرآن بوده و طبق روایات، در این ماه بیشترین ثواب برای خواندن و احیای قرآن اعم از قرآن صامت و ناطق هست و همچنین روح که بزرگ ملائکه هست طبق آیه "تنزل‌الملائکه والروح" در شب‌های قدر بر حجت الهی یعنی قرآن ناطق نازل می‌شود و درنتیجه این ماه متعلق به حجت حی الهی است.

او ادامه داد: بنابراین می‌توان بهترین راه استفاده حداکثری از این ماه پرفضیلت را افزایش شناخت نسبت به حضرت مهدی (عج) از دیدگاه قرآن دانست یعنی آیاتی که براساس روایات تفسیری و تبیینی اهل‌بیت (ع) در رابطه با حضرت مهدی (عج) یا ناظر بر مباحث مهدویت هستند و این آیات را آیات‌المهدی نامیده‌اند.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی استان اصفهان با اشاره به برگزاری این مسابقه جهت بهره‌مند شدن از آیات‌المهدی بیان کرد: در این راستا بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان با همکاری ده موسسه فرهنگی استان اصفهان تصمیم گرفتند که در ماه مبارک رمضان هر روز تصویر و نکات تربیتی پیرامون یکی از آیات‌المهدی را در شبکه‌های مجازی در کشور پخش کرده و مسابقه‌ای از این آیات برگزار کنند.

او افزود: انتشار آیات‌المهدی بصورت متنی، صوتی و تصویری در کانال‌های مجازی بنیاد مهدویت و روزبرگ شیعه بصورت اختصاصی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و سئوالات مسابقه از بیستم ماه مبارک رمضان در این ۲ منبع مجازی قرار داده می‌شود.

نیلی‌پور در رابطه با شرایط شرکت در مسابقه بیان کرد: سئوالات مسابقه بصورت چند گزینه‌ای بوده و شرکت‌کنندگان از سراسر کشور و بدون محدودیت سنی می‌توانند ازطریق لینک مسابقه وارد سامانه شده و جواب‌ها را وارد نمایند، به شرکت‌کنندگان ۵۹ جایزه نفیس اهدا می‌شود.

او ادامه داد: موسسات فرهنگی استان اصفهان که با بنیاد مهدویت همکاری می‌کنند، مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، ستاد اقامه نماز، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج)، اداره کل اوقاف و امور خیریه، دانشگاه آزاد اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام، صنایع هسا، شرکت مخابرات و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد هستند که همگی در استان اصفهان فعال هستند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار