رییس دامپزشکی کشور:

تولید و توزیع جوجه یک روزه ساماندهی می شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به دستورالعمل در حال تدوین نظارت تشدیدی بر شرکت های مرغ مادر و جوجه کشی ,طرح ساماندهی تولید و توزیع جوجه یک روزه در کشور اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی صفر ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن تبیین دستورالعمل نظارت تشدیدی بر شرکت‌های مرغ مادر و جوجه کشی که در حال تدوین است در گلستان گفت: در خصوص اجرای این دستورالعمل انتظار ما از مسئولین فنی بهداشتی شرکت‌های مذکور این است که بحث ممیزی را جدی گرفته و نهایت همکاری را با مجموعه دامپزشکی داشته باشند تا طرح ساماندهی تولید و توزیع جوجه یکروزه به نحو مطلوب اجرایی شود.

او همچنین در خصوص اجرای این طرح گفت: استان گلستان با دارا بودن ۷ کارخانه جوجه کشی و مجموع ۵ درصد تولید کشور به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح مد نظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در حال حاضر ۱۲۰ کارخانه جوجه کشی در کشور فعال هستند که انتظار می‌رود با اجرای این طرح و عملیاتی نمودن سیستم ثبت اطلاعات و داده‌های مربوط به تولید جوجه یک روزه وضعیت تولید مرغ گوشتی نیز در کشور ساماندهی شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.