وحیدی فرد گفت: خواسته‌های بازنشستگان فولاد خوزستان، پیچیده نیست بلکه مطالبات انباشت شده و عمل به متن قانون است.

مجید وحیدی فرد، بازنشسته فولاد خوزستان و فعال حقوق کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خواسته بازنشستگان از جمله فولاد خوزستان پیچیده نیست، بلکه مطالبات انباشت شده است.

او با بیان اینکه از سال ۱۳۸۴ به جامعه بازنشستگان پیوسته و پیش از آن نماینده کارگران بوده، افزود: در آن زمان با توجه به تهیه کتابچه‌های طرح طبقه بندی مشاغل و تایید آن در وزارت کار و تعیین منابع مالی جهت اجرای طرح با «شیوه و طرفند‌های مختلف» شخصیت و هویت کارگری را به کارمندی و از قانون کار به بخش وزارت صنعت و معدن و تجارت منتقل کردند.

وحیدی فرد بیان کرد: پس از آن موضوع طبقه بندی برای تعداد کثیری از بازنشستگان که شاغل بودند، لغو و اجرا نگردید و هم زمان افراد مشغول و بازنشسته از طرح طبقه بندی مشاغل و اجرای ماده ۱۰۹ تبصره ۵ محروم شدند.

این بازنشسته فولاد خوزستان اظهار داشت: این تبصره برگرفته از قانون خدمات کشوری است و تفسیر آن نیز به این شکل هست که شاغلینی که پس از بازنشستگی، از طرح طبقه بندی مشاغل بهره‌مند نشدند، حقوق هایشان ترمیم شود. این تبصره ویژه صندوق فولاد است و بنابراین؛ این قشر شامل قانون خدمات کشوری و لشکری نیستند بلکه تابع یک آیین نامه خاص هستند.

مجید وحیدی فرد با اظهار اینکه بازنشستگان فولاد قربانی تصمیم‌های نادرست مدیریت شده اند، بیان کرد: حالا نه تنها حقوق‌های ما بدون طبقه بندی پرداخت می‌شوند، تبصره ۵ ماده ۱۰۹ نیز اجرا نمی‌شود.

او ادامه داد: صندوق بازنشستگی در سال ۱۳۵۳ تحت عنوان امور بازنشستگی تاسیس شد، در سال ۱۳۷۵ به موسسه صندوق بازنشستگی و در همان سال به موسسه صندوق و حمایت بازنشستگی تغییر یافت، سپس در سال ۷۶ به صورت رسمی ثبت گردید. در حال حاضر این صندوق یکی از صندوق‌های بازنشستگی در ایران است که ۲۰ درصد آن تحت مالکیت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است.

این صندوق در سال ۱۳۹۱ به استناد قانون ساختار و رفاه تامین اجتماعی و تصویب نامه هیئت وزیران به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با حفظ شخصیت حقوقی صندوق منتقل شد که بزرگترین ضربه به بازنشستگان در همان زمان وارد شد، زیرا در آن زمان اجرای تعهدات بر عهده وزارت صنعت معدن و تجارت بود، اما با این اقدام این وزارتخانه نجات یافت و ما نیز با یک بحران مواجه شدیم.

الهی عمر کفاف دهد تا نباشد غم‌ها

مجید وحیدی فرد بیان کرد: انتظار ما بیشتر از قانون نیست و همه چیز در آن مشخص است و می‌خواهیم که تناسب سازی و همسان سازی حقوق ما به درستی اجرایی شود تا از این مشکلات رها شویم.

این فعال حقوق کارگری در پایان با کنایه به وعده‌های داده شد در شعری گفت:

در میان آهن و فولاد و معدن، به سختی کار کردن/نصیبم شده بیماری و اندک مستمری و غصه خوردن

بهر تعدیل و تطبیق، قول‌ها دادند و آنقدر وعده ها/ندانستم صبر ایوب می‌خواهد و عمر نوح تا شود اجرا

الهی عمر باشد به کفاف، تا شویم تعدیل و نباشد دگر هَم و غَم‌ها

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار