معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: تکمیل و بهره برداری از سد‌های شهریار و گرمی چای نیازمند اعتبار فوق العاده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا مشایخی معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه در نشست مشترکی با نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه آب شرب شهری برای اتمام پروژه‌ها و در آب شرب روستایی برای اجرای طرح در ۳۰ روستا هم علاوه بر اعتبارات معمول، در پی جذب اعتبارات فوق العاده هستیم.

او افزود: در حوزه راه علاوه بر هفت روستای شیخدرآباد؛ ورزقان؛ شیخ طبق؛ تجرق؛ حصار میدان داغی؛ احمدآباد گروس و طوین ساماندهی راه ۲۷ روستای دیگر در دستور کار قرارگرفته است.

اواعلام کرد: محور هشترود- میانه به زودی تکمیل می‌شود.

فرماندار میانه به اقدامات لازم برای ارتقاء تجهیزات ارتباطات سیار و ٹابت و گسترش و توسعه به ویژه افزایش دکل‌ها برای ارتقاء پوشش و آنتن دهی بیشتر در تمامی زمینه‌ها تا اتمام نیمه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: در حوزه فناوری و اطلاعات ضریب پوشش و خدمات دهی به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

مشایخی  گفت: موضوع ارتقای شبکه بهداشت و درمان به دانشکده پزشکی که جزو اولویت‌ها و از نیاز‌های شهرستان است در دستور کار قرار گرفته و قسمت اعظم مراحل آن به انجام رسیده است.

سد گرمی چای در ۵۳ کیلومتری شمال شرقی شهر میانه، با هدف ذخیره سازی و تنظیم ۴۶ میلیون متر مکعب از آورد سالیانه، تأمین آب مورد نیاز ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و تأمین آب شرب شهر میانه با میزان حدود ۱۶ میلیون متر مکعب در سال احداث می‌شود.

سد بتنی دو قوسی شهریار در ۳۹ کیلومتری شمال شرقی شهرستان میانه بر روی رودخانه قزل اوزن در استان آذربایجان شرقی ساخته شده است.
طول تاج این سد ۲۰۷ متر و ارتفاع آن از پی ۱۳۵ متر و حجم مخزن آن ۷۰۰ میلیون متر مکعب است.

این سد با هدف تامین نیاز آبی کشاورزی و صنعتی استان گیلان و ۱۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان میانه و کنترل سیلاب و ایجاد سیلاب‌های مصنوعی برای رسوب زدایی مخزن سفید رود و تولید ۱۶۸ گیگاوات ساعت انرژی در سال طراحی و اجرا شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آب شرب ، سدگرمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.