زنگ سپاس معلم با حضور استاندار خراسان شمالی در دبیرستان خیر ساز مصلی نژاد در شهرستان بجنورد نواخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  احمد برادران معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی در آیین زنگ سپاس و آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: با توجه به تاکیدات دولت رای ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی، اینترنتی و پهنای باند امروز در ایام شیوع کرونا شاهد عملکرد خوب سیستم آموزشی کشور هستیم که مطالب آموزشی مناسب از بستر شبکه شاد با تلاش معلمان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

برادران افزود: جایگاه و نقش نظام تعلیم و تربیت در نگاه توسعه ای، پیشرفت و توسعه پایدار مبتنی بر مشارکت افراد آشکار و بی بدیل است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به توجهات ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به امر آموزش و پرورش در ۴۲ سال‌گذشته، افزود: آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی با کارکرد‌های مختلف آشکار و پنهان در حوزه تعلیم، تربیت، تندرستی، اخلاق، فرهنگ، مذهب، مهارت‌های زندگی و... است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی غفلت از آموزش و پرورش را غفلت از آینده کشور دانست و گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم در نظام تعلیم و تربیت به مدت ۱۲ سال برای ورود به جامعه آموزش می‌بینند.

برادران  یکی از مهمترین مسائل نظام تعلیم و تربیت را متمرکز بودن سیستم آموزشی دانست و اظهار کرد: باید با تعیین اهداف آموزشی مشخص این تمرکز‌ها کمتر و به موضوع مدرسه محوری و مدیریت آموزشگاهی توجه بیشتری شود و اختیارات بیشتری به مسئولین آموزشی منطقه داده شود.

او با بیان اینکه امروز مسئله کنکور تاثیر زیادی بر نظام تعلیم و تربیت دارد، گفت: تولید منابع و محتوا‌های آموزشی باید در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت باشد.

برادران برچیدن مدارس خشتی و گلی، بخاری‌های نفتی از سطح مدارس و اجرای طرح ارتقاء سطح سواد را از اقدامات خوب استان در دو سال اخیر در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: تمامی این مقدمات برای اینکه است امر تعلیم و تربیت در جهت رشد بالندگی و توسعه جامعه به خوبی انجام شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.