به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید مدنی، مدیرعامل سابق سایپا در کلاب هاوس در خصوص بازگشت رنو و پژو به ایران، گفت: واقعیت این است که در رابطه با صنعت خودرو اگر ارتباطات عادی شود و مانند قبل فضای رقابتی نداشته باشیم و از تجربیات استفاده نکنیم، دچار مشکل میشویم.
او ادامه داد: پژو و رنو به عنوان شرکتهای فرانسوی، آشنایی خوبی با فضای کسب و کار ما داشتند و معمولا وقتی فضا باز میشد، بر خلاف سایر کشورها وارد این مقوله نمیشدند، بخشی از ظرفیتها را تشکیل دادند.
مدیرعامل سابق سایپا افزود: با توجه به ویژگی ها، باید حواسمان جمع باشد، در شرایط تحریم معمولا برنامه ریزی صورت میگیرد و بعد از برداشتن تحریمها این برنامه ریزی فراموش میشود و بعد از مدتها میبینیم تمام دستاوردهایمان فراموش شده اند.
او بیان کرد: بدون توجه به این نکته، زمانی نفت دچار افت فروش میشد کشور به سمت برنامه ریزی میرفت، اما بعد از افزایش فروش نفت، برنامه ریزی فراموش میشد، این نوسانات تحریمی برنامه ریزی شده است.
مدیر عامل سابق سایپا گفت: تحریم همیشه وجود دارد. از ۴۰ سال پیش، ۸ سال در جنگ تحمیلی و مابقی آن در جنگ اقتصادی بودیم و باید بدانیم آمریکا همیشه به دنبال تحریم است.
مدنی تصریح کرد: تجربیات خوبی در صنعت خودروسازی داشتیم به خصوص در خصوص حلقههای مفقوده فرانسوی ها؛ فرانسویها شریک خوبی نیستند و تکنولوژی را به خوبی منتقل نمیکنند.
او تشریح کرد: در رابطه با انتقال دانش باید سعی کنیم به ۳ میلیون خودرو برسیم، باید روی پلتفرم داخلی کار کنیم واکنون همتخصص و هم توانایی را داریم. باید حتما ۵۰ درصد ظرفیت تولید خودرو روی پلتفرم خودمان باشد تا در مذاکره برگ برنده داشته باشیم.
مدیر عامل سابق سایپا گفت: باید بازار صادراتی خودمان را داشته باشیم و نیاز به کار شبانه روزی دارد، ۵۰ درصد مابقی باید به شرکتهای دیگر اختصاص یابد.
او ادامه داد: مطالعات کافی اگر انجام شود، میتوان کشورها را ارزیابی کرد. رفتارهای آنها واقعی نیست و هر زمان موقعیت را مناسب دیدند با ما همکاری میکنند و در غیر اینصورت همکاری نباید کرد.
مدنی گفت: تا زمانی که فضای کسب و کار درست نشود، شرکت ها علاقه به مذاکره ندارند. صنعت خودرو صنعتی نیست که با شرایط فعلی رشد کند، یکی از آیتم های رشد صنعت خودرو، صادرات است.
مدیر عامل سابق سایپا گفت: واقعیت این است که فضای کسب و کار باید درست شود، این صنعت مانند دیگر صنایع وابسته به خودمان نیست و بسیار جامع است. دارای تاثیرات فرهنگی و اقتصادی در کشور است و از زیرساخت ها نیز تاثیر می پذیرد.
مدنی بیان کرد: بدون ارتباط با دنیا نمی توانیم رشد کنیم، اگر بهترین خودرو را تولید کنیم، اما اگر با خودروسازان دیگر در جهان رقابت نکند فایده ای ندارد، هنوز مکانیزم فروش و قیمت گذاری را نتوانیم درست کنیم و باعث شده همچنان قیمت گذاری دستوری داشته باشیم.
مدیر عامل سابق سایپا گفت: حتما باید ارتباط جهانی داشته باشیم و باید نظارت و پایش داشته باشیم، نباید اینگونه باشد که شرکت ها هر کار دوست دارند انجام دهند. تمام صحبت ها با این شرایط است، باید فضای سرمایه گذاری ایجاد کنیم.
انتهای پیام/
اصلا از کجا معلوم بعدا رنگشون عوض نشع
وای بهحال پژو
اینا کار امریکاست دشمن تراشی میکنن
تو کشور برداشته بشه واقعا مردم آسی شدن از اینهمه گرانی مردم حتی نمیتونن نگاه ماشین بکنند چه برسد به خریدن آن فقط کاری برای ملت بکنید تا این قیمتها بیان سر جای خودش این قیمت نجومی بدرد ملت نمیخوره چون توان خرید نداریم.
زده بهترین خودروهای رو آسیایی ها هم میسازن
خودروهای ژاپنی و کره ای شرف دارن به خودروهای فرانسوی های نامرد حتی خودروهای چینی هم از این خودروهای فرانسوی خائن شرف داره
چون دوباره با یه پخ آمریکای لعنتی از مملکتمون در میرن
چون دوباره با یه پخ آمریکای لعنتی از مملکتمون در میرن
چون دوباره با یه پخ آمریکای لعنتی از مملکتمون در میرن
چون دوباره با یه پخ آمریکای لعنتی از مملکتمون در میرن
مگر شرکت های داخلی که با کارگران ایرانی دارند خودرو میسازند چه اشکالی دارند؟ چرا به فکر بیکار کردن کارگر ایرانی هستید؟
چرا در عوض درجهت رفع مشکلات این شرکت های خودرو سازی تلاش نمیکنیم.
شما را به خدا در عوض به فکر ایجاد رقابت داخلی با ایجاد شرکت های دیگر خودرو سازی باشید.
این تنها راه در جهت بهبود کیفیت خودرو سازی است.
نه اینکه به خارجی های بیشرفی که فقط در جهت توقف این پیشرفت ها هستند دل بستن.
لعنت به این تفکر که مشکلات ما به دست خارجی ها قراره حل بشه.
یک مسلمان از سوراخی دو بار گزیده نشود
همون پراید خوبه
قیمتش هم خوبه به نسبت درآمد ما
کیفیتش هم خوبه
همین پراید دست دوم رو نمیشه خرید، حالا بنز بیاد یا نیاد ، پژو، رنو و ... بیان یا نیان چه توفیری داره؟
البته هر کی به فکر خویشه
این از آثار کلاس های مجازیه
خودرو آلمانی و ایتالیایی و سوئدی
ژاپنی
حتی آمریکایی می توان قرارداد بست
البته مافیای قدرت و خودرو اجازه نمی دهند...
همان پژوی فرانسه کل سهام فیات را یکجا خرید که شامل شرکت هایی مانند کرایسلر دوج جیپ رم فیات آلفارومئو و بخش زیادی از سهام فراری و.. میشود
1-بازار کشور رو به دست شرکت هایی بدهیم که نزدیک به نصفشون داخلی و نصف خارجی باشند تا خودروساز داخلی احساس بازار انحصاری بهش دست نده که از فشار به دولت و تطمیع افراد موثر بعنوان حربه ای برای سود بیشتر و اصطلاحا چانه زنی بر سر حقوق مردم در شرایط بحرانی در کشور بتونه استفاده کنه.
2- شرکت های خارجی باید اونقدر قوی نباشند در بازار جهانی که گزینه های متعددی داشته باشند و ما مدام مجبور به انعطاف در مقابل اونها باشیم و بلکه برعکس باشد تا بتوانیم در ازای مشارکت دادن آنها در بازار داخلی از آنها امتیازات مهمی از جمله ورود تکنولوژی، امکان اخراج در لحظه برای شرکت بدون باز پس دادن تجهیزات و ... مثلا در صورت تخلف شرکت خارجی (تا حد ممکن امتیاز گیری شود) داشته باشیم.
3-شرکت هایی انتخاب شوند که علیرغم اینکه حتی الامکان دارای سهم های قابل قبولی در شرکتهای چند ملیتی خودروسازی هم باشند، در عین حال شرکای اقتصادی اصلی اونها تحریم کنندگان و دشمنان ما نباشند. ضمن اینکه ضریب اطمینان بالایی هم داشته باشند که وارد بازی های خذابکاری صنعتی و تروریسم صنعتی ( به درخواست دول خارجی) هم نشوند و اهرمهای لازم در این زمینه مد نظر قرار گیرد.
4- شرکتهای داخلی هم بروند به دنبال خرید سهام عمده شرکت های چند ملیتی خودروسازی مطرح در دنیا و البته در صورت لزوم با پوشش خارحی این کار بشود تا هم بتوان بر تصمیمات این شرکتها به نفع بازار داخل تاثر گذاشت، هم امکان کنکاش در اطلاعات و تکنولوژی این شرکت ها فراهم شود تا به سمت بومی سازی ـآن بتوانیم حرکت کنیم و هم پوششی داشته باشیم در انتخاب نوع شرکت های ورود کننده مان به بازار خودروسازی بین المللی که امکان شناسایی و هدف تحریم قرار گرفتن مان توسط کشورهای متخاصم به حداقل برسد
5-نوعی سرمایه گذاری بین المللی است که هم سرمایه شرکت های داخلی را با منابع ارزی و در فضای خارج کشور به گردش در می آورد، هم قدرت تاثیر گذاری در برخی تعاملات اقتصادی بین المللی به ما می دهد و هم امکان تامین ارز مورد نیاز را در ریزترین لایه های اقتصادی شاید فراهم کند تا در صورت تحریم حتی تمام ارزها باز هم با استفاده و شناسایی نقاط کور اقتصاد خارج کشور بتوان در برخی شرایط خاص بحران تحریمی باز هم مسیر هم ورود ارز و هم ورود قطعات خاص خودرویی و هم تکنولوژی صنعت و تجهیزات را به داخل باز نگه داشت.
6- بتوان به سمت عقد قرارداد خودروسازهای بین المللی با شرکتهای قطعه سازی ایرانی و به نحوی سوق دادن این ذائقه به سمت شرکت های ایرانی حرکت کرد تا به تحرک بازار کار داخلی و رونق تولید بدون کارخانه های بزرگ هم رسید.
امدها و بصورتی به ثبت برسن و فراموش نشوند خودم در چتدین مرحله شاهد بوده ام یا قیمت نفت را بسیار پایین آوردن یا خریدشان را کم کردن ودر انتها که این تحریم ها امدند
شما یا از حقوق بگیران شرکت سایپا و ایرانخودرو هستید
یا بسیار احمق
شما برو تا اخر عمر سوار همان آشغال های سایپا و ایرانخودرو بشو
ما این مدل زندگی کردن رانمی خواهیم