اعلام نحوه مشارکت موسسات خیریه در جمع آوری زکات فطریه

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: شیوه نامه نحوه جمع‌آوری زکات فطریه توسط موسسات و سازمان‌های مردم نهاد خیریه استان به آن‌ها ابلاغ شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به ابلاغ شیوه نامه نحوه جمع‌آوری زکات فطریه توسط موسسات و سازمان‌های مردم نهاد خیریه استان، گفت: این شیوه نامه اهداف جمع‌آوری زکات را انسجام بخشی هرچه بیشتر میان نهاد‌ها و موسسات و خیریه‌ها، ارائه کارنامه صحیح به مردم به منظور شفاف سازی در مبالغ جمع‌آوری شده و برخورداری واقعی نیازمندان و محرومان جامعه از زکات اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: گام اساسی تشکیل ستاد صدور مجوز جمع‌آوری زکات فطریه برای مشارکت موسسات خیریه مردم نهاد و دارای مجوز رسمی در این حوزه است که با حضور فرماندار، دبیرخانه شورای زکات، نمایندگان، ولی فقیه، کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات صورت می‌گیرد.

بیدخام تصریح کرد: در این ستاد درخواست صدور مجوز برای خیریه‌های متقاضی ایجاد صندوق جمع آوری زکات فطریه بررسی شده است و در صورتی که تشکل خیریه دارای صلاحیت تشخیص داده شود، موافقت به صورت مکتوب از طرف دبیرخانه شورای زکات استان و شهرستان صادر خواهد شد.

این مسؤول بیان داشت: شرایط صدور مجوز برای خیریه‌ها در جمع آوری زکات داشتن مجوز رسمی و دارای پروانه فعالیت معتبر است؛ همچنین دفاتر نمایندگی و شعب استانی تشکل‌های ملی نیز می‌توانند همانند تشکل‌های استانی و شهرستانی در محدوده فعالیت خود نسبت به اخذ مجوز در محدوده فعالیت خود اقدام کنند.

بیدخام تاکید کرد: خیریه‌هایی که دارای مجوز استانی هستند باید از فرمانداری مرکز و آن‌هایی که دارای مجوز شهرستانی هستند باید از فرمانداری‌های متبوع خود اقدام به تهیه مجوز حضور در برنامه جمع آوری زکات کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه تمام صندوق‌های جمع آوری زکات باید توسط دبیرخانه قبل از شروع برنامه زکات فطریه با حضور نماینده دبیرخانه پلمب شود، اظهار داشت: پس از پایان جمع آوری زکات این صندوق‌ها در حضور نماینده دبیرخانه بازگشایی خواهد شد و پس از شمارش وجوه جمع‌آوری شده تحویل مسؤول موسسه خیریه می‌شود.

بیدخام خاطرنشان کرد: استفاده از نشان شورای زکات در کلیه پایگاه‌ها و صندوق جمع‌آوری زکات فطریه الزامی است و نیروی انتظامی باید برای جلوگیری از حضور پایگاه‌ها و صندوق‌های فاقد این نشان اقدام کند، همچنین از عوامل پلیس خواسته شده است با عوامل ناشناس و سودجو در این رابطه برخورد کند.

وی یادآور شد: شماره حساب اختصاصی مربوط به سامانه‌ها و درگاه‌های الکترونیکی وجوه زکات فطریه باید توسط خیریه‌ها و درخواست کنندگان به این ستاد اعلام شود تا اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار